Askero offentliggör tillägg till erbjudandehandlingen avseende budet på Sigma

Report this content

Utveckling AB (”Askero”) offentliggör tillägg till erbjudandehandlingen avseende det offentliga kontanta uppköpserbjudandet till aktieägarna i Sigma AB (publ) (”Sigma”). Tillägget finns nu tillgängligt på www.askero.nu och www.danskebank.se samt kommer att sändas till samtliga aktieägare i Sigma vars innehav är direktregistrerat hos VPC AB. Tillägget tillhandahålls även kostnadsfritt hos Askero på adress Dockplatsen 1, 211 19 Malmö.

Tillägget har upprättats med anledning av att Sigmas styrelse i ett pressmeddelande den 2 juni 2008 redovisat utfallet för den senaste perioden samt kommenterat nuvarande syn på prognosen för helåret 2008.

För ytterligare information kontakta:
Martin Gren, telefon +46 (0)708 13 74 58
Mats Boström, telefon +46 (0)703 79 07 45
Dan Olofsson, telefon +46 (0)703 79 23 20

Detta pressmeddelande får inte, vare sig direkt eller indirekt, distribueras i eller till Australien, Japan, Kanada, Sydafrika eller USA. Erbjudandet lämnas inte till personer i dessa länder eller till personer i något annat land, vilkas deltagande förutsätter ytterligare dokumentation, registrering eller andra åtgärder utöver vad som följer av svensk rätt.