ASKOs informationsbrev

Report this content

​Inför hösten kommer vi att höra av oss med våra senaste nyheter och produkter, dela med oss av vår kunskap inom branschen, lyssna på konsumenternas behov och önskemål och ge bra tips på tvätt- och klädvård.

Hej!

Vi på ASKO skickar våra hösthälsningar och presenterar oss och våra nya satsningar. Varumärket ASKO säljs av det svenska företaget Asko Appliances, som sedan 60 år designar och tillverkar högkvalitativa, funktionella och miljövänliga premiumprodukter för köket och klädvårdsrummet. Allt med en skandinavisk känsla i designen och funktionen.

Vi är Nordens enda tillverkare av tvättmaskiner, torktumlare och diskmaskiner och våra produkter är bland de mest vatten- och energisnåla på marknaden. Vi är stolta över att vara världens enda tillverkare av Svanenmärkta disk- och tvättmaskiner. Vår miljöcertifiering enligt ISO innebär att vår produktion är miljövänlig i samtliga led.

Vi designar, utvecklar och tillverkar våra produkter i Sverige sedan 1950-talet, men det är först nu vi har börjat sälja dem här hemma under vårt eget varumärke ASKO. Från vår fabrik i Vara i Västergötland skeppar vi dagligen ut våra produkter till krävande kunder i hela världen och vi är idag ett världsomspännande varumärke som har funnits bland annat i Australien i 30 år och i USA i 20. I augusti fick vi en ny ägare: slovenska Gorenje, Europas ledande vitvarubolag, vilket innebär en spännande utveckling för ASKOs varumärke.

I somras byggde vi under Gothia Cup Sveriges första tvättstuga med lounge: Laundry Lounge. Den spektakulära tvättstugan på 200 m2 med 30 tvättmaskiner och torktumlare blev en publiksuccé bland deltagarna. Under turneringsveckan tvättade och torkade våra maskiner 900 tvättar med över 6 000 kg smutsiga kläder. Den högre centrifugeringshastigheten på våra maskiner jämfört med andra hushållsmaskiner på marknaden, medförde en energibesparing på 22 procent vid torkning. Ett bra sätt att visa hur effektiva och miljövänliga ASKOs produkter är!

Vi hoppas lära känna varandra och bygga ett långsiktigt och givande förhållande med dig. Har du några frågor, kontakta mig gärna!

Bästa hälsningar

Göran Martinsson

Försäljningschef på Asko Appliances/ Sweden Sales

För ytterligare information om produkterna, kontakta:

Lotta Wångdahl, marknadskommunikationschef Asko Appliances AB, tel: 0512- 329 80,

e-post: lotta.wangdahl@asko.se

Kort om Asko Appliances AB

Varumärket ASKO ingår i det svenska företaget Asko Appliances, som sedan 60 år designar och tillverkar högkvalitativa, användar- och miljövänliga premiumprodukter för köket och klädvårdsrummet med skandinavisk känsla i form och funktion. Asko Appliances har 850 anställda i Norden och omsätter cirka 220 miljoner euro. I USA har varumärket ASKO funnits i 20 år och i Australien i 30 år. Sedan 1999 är ASKO miljöcertifierat enligt ISO, vilket innebär att fabrikerna är miljövänliga i samtliga led. Se www.asko.se för mer information.

Taggar: