• ASKO/

Ny generation av diskmaskiner med skandinavisk design och funktionalitet

Report this content

Nu uppdaterar ASKO sin nya generation av rymliga och flexibla XXL-diskmaskiner med ny skandinavisk design och nya funktioner. Diskmaskinerna finns i tre designserier: Classic, Logic och Style.

De svensktillverkade diskmaskinerna har den största diskkapaciteten på marknaden och den stora invändiga storleken gör att man kan lasta ASKOs diskmaskiner med såväl större fat (upp till 39 cm) som höga glas (upp till 23 cm), grytor och kastruller, helt utan problem. Fast att de är störst på insidan är de ändå inte större på utsidan än att de får plats i alla kök.

- Med stram skandinavisk design kan vi nu erbjuda en diskmaskin som kombinerar form, funktion och användarvänlighet på bästa sätt. Hemligheten med designen är att frontluckan är i ett stycke och man får en ren yta som passar väl in i dagens moderna kök, säger Göran Martinsson, försäljningschef på ASKO.

De populära diskmaskinerna XXL, som rymmer upp till 40 procent mer än en traditionell diskmaskin, får nu nytt grafiskt gränssnitt på displayen. De nya diskmaskinerna är extremt flexibla och passar alla lastningsbehov. De har upp till sju olika korgar och XXL-modeller har en unik tvådelad mellankorg som gör att man får plats med extra mycket disk. ASKOs diskmaskiner är designade, utvecklade, tillverkade och testade i Sverige. De har alla en ren och minimalistisk design med många detaljer i rostfritt stål istället för plast.

Nya funktioner som sparar tid, el och vatten

ASKOs Super Cleaning System+ är ett intelligent system som sparar tid, el och vatten. Den patenterade lösningen kräver inte att disken sköljs innan den stoppas i maskinen och en kraftfull torkfunktion, Turbo Drying ExpressTM förbättrar torkresultatet och gör att ett normalprogram blir cirka 30 minuter kortare. Dessutom är ASKOs diskmaskiner extremt tysta.

ASKOs diskmaskiner finns till försäljning hos ELON, Elkedjan, Hemexperten och Elspar från och med mitten av mars och kostar från 6 490 kronor. Några av diskmaskinsmodellerna är dessutom Svanenmärkta.

För ytterligare information om produkterna, kontakta:

Göran Martinsson, försäljningschef Asko Appliances AB, vx: 0511-781 350, e-post: goran.martinsson@asko.se

För bilder och praktisk information, kontakta:

Livia Podestá, Prat PR, tel: 08-545 152 34, e-post: livia.podesta@prat.se

Kort om Asko Appliances AB

Varumärket ASKO ingår i det svenska företaget Asko Appliances, som sedan 60 år designar och tillverkar högkvalitativa, användar- och miljövänliga premiumprodukter för köket och klädvårdsrummet. Allt med skandinavisk känsla i form och funktion. Asko Appliances har 850 anställda i Norden och omsätter cirka 220 miljoner euro. I USA har varumärket ASKO funnits i 20 år och i Australien i 30 år. Sedan 1999 är ASKO miljöcertifierat enligt ISO 14001, vilket innebär att fabrikerna är miljövänliga i samtliga led. Se www.asko.se för mer information.

Taggar: