Ny unik tvättmaskin för människor med känslig hud

Report this content

ASKO lanserar en helt ny tvättmaskin speciellt anpassad för människor med känslig hud. Det är världens enda tvättmaskin godkänd av både Astma- och Allergiförbundet och Svanen. Den unika tvättmaskinen har tre speciellt framtagna allergi­program som tar bort ovälkomna bakterier, förbättrad sköljförmåga, ett unikt program för rengöring av tvättrumman och bygger på en teknik som minskar slitage på kläderna.

– Vi får många samtal från oroliga medlemmar kring tvättmaskiners tvätteffekt, tvättmedelsrester, sköljning och många kommer säkert att känna sig hjälpta av detta vid sitt val av ny tvättmaskin. Astma- och Allergiförbundets experter har arbetat fram ett kravdokument som Askos tvättmaskiner har testats efter och godkänts enligt, säger Jan Olson, marknadschef på Astma- och Allergiförbundet.

ASKOs W68842s allergiprogram återuppvärmer bland annat vattnet i huvudtvätten under fem minuter för att effektivt ta bort ovälkomna bakterier. Trumrengöringsprogrammet är så effektivt att sköljvattnet i trumman är lika klart som kranvatten. Tvättmaskinen har även en förbättrad sköljförmåga samt tillvalet Super Rinse, speciellt framtagen för människor med extra känslig hud, som sköljer upp till sju gånger för att effektivt få bort alla tvätt- och sköljmedelsrester som kan orsaka allergier och irritationer.

– ASKO har länge legat i framkant när det gäller miljövänliga produkter och nu är vi världens enda tillverkare av tvättmaskiner som hjälper människor med känslig hud. Närmare en tredjedel av alla svenskar lider av astma- och allergibesvär och vi är mycket stolta över att nu kunna förbättra och underlätta deras vardag, säger Göran Martinsson, försäljningschef på Asko Appliances i Sverige.

Den nya Svanenmärkta och astma- och allergitestade tvättmaskinen ASKO W68842 finns nu till försäljning hos ASKOs återförsäljare i Sverige. Pris: cirka 11 000 kr.

För ytterligare information om produkterna, kontakta:

Göran Martinsson, försäljningschef Asko Appliances AB, tel: 073-663 30 20,

e-post: goran.martinsson@asko.se

För bilder och praktisk information, kontakta:

Livia Podestá, Prat PR, tel: 08-545 152 34, e-post: livia.podesta@prat.se

Kort om Asko Appliances AB

Varumärket ASKO ingår i det svenska företaget Asko Appliances, som sedan 60 år designar och tillverkar högkvalitativa, användar- och miljövänliga premiumprodukter för köket och klädvårdsrummet. Allt med skandinavisk känsla i form och funktion. Asko Appliances har 850 anställda i Norden och omsätter cirka 220 miljoner euro. I USA har varumärket ASKO funnits i 20 år och i Australien i 30 år. Sedan 1999 är ASKO miljöcertifierat enligt ISO, vilket innebär att fabrikerna är miljövänliga i samtliga led. Se www.asko.se för mer information.

Taggar: