Askus dementerar uppgifter i Dagens Industri

Askus dementerar uppgifter i Dagens Industri Enligt uppgifter i Dagens Industri gör Askus miljonförluster. Detta är fel. Tidningen citerar anonyma källor som uppger att IT-verksamheten förlorar omkring tre miljoner i månaden. Den korrekta uppgiften är att Askus i sin helhet gjort en vinst på närmare en miljon kronor under januari och februari. IT-verksamheten i Askus förlorar ca 1,5 miljoner kronor i månaden, inklusive avvecklingskostnader för viss verksamhet. Eftersom managementdelen gör ett bra resultat uppstår ändå positiva siffror. Askus bekräftar däremot uppgiften om att företaget arbetar med en bolagisering av affärsområdena, och att förhandlingar om avyttring av IT- konsultverksamheten pågår. Närmare upplysningar kan lämnas av VD Alf Lindqvist på tel 0703-555 150 eller informationschef Rolf Kroon på tel 0703-555 264 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/19/20020319BIT01050/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/19/20020319BIT01050/wkr0002.pdf