• ASKUS/

Marknadens vassaste erbjudande inom Mobilt Internet. Askus och Newmad tecknar samarbetsavtal för utveckling av lösningar inom Mobilt Internet Askus och Newmad kommer att arbeta tillsammans med nästa generations mobila applikationer och erbjuder marknaden och kunderna det allra senaste inom Mobilt Internet. Både Askus och Newmad har fokus på mobilitet och båda har flera pågående strategiska uppdrag inom bland annat bank, media, resor och transport. -Samarbetsavtalet är ett led i Askus satsning på att kunna kombinera teknik, marknadsstrategier och förståelsen för beteende och behov, säger Lennart Åberg, konsultchef hos Askus. Mobilt internet handlar inte bara om WAP och GPRS utan också om nästa generations mobila applikationer. På Askus förstärker man denna spetskompetens ytterligare genom samarbetet med Newmad, som är i frontlinjen med forskningskompetens inom mobil informatik och datakom. Tillsammans ska man fokusera på att utveckla nya lösningar inom mobilt internet. -Newmad Tech är helt klart ett av de ledande företagen vad gäller forskning och utveckling av lösningar/tillämpningar inom Mobilt Internet och har en imponerande kompetens som vi nu tillsammans kan erbjuda marknaden. Partnerskapet säkerställer en heltäckande spetskompetens och tillsammans kommer vi att ha en värdefull erfarenhet från att ha forskat och utvecklat applikationer inom området, till att anpassa lösningar för kundens hela värdekedja, avslutar Lennart Åberg. -Samarbetet är ett sätt för oss att bredda vår marknad och komplettera vårt erbjudande mot kund, säger Fredrik Ljungberg, VD för Newmad Technologies AB. Askus är det erfarna och kompetenta konsultföretaget vi letat efter för ett sådant samarbete. Just kombinationen av vårt kunnande inom mobil datakom med Askus kunnande inom mobil telekom gör oss tillsammans mycket konkurrenskraftiga. Vi kan tillsammans uppvisa en helhet som få andra kan matcha. Samarbetet i våra inledande projekt lovar mycket inför framtiden. Askus AB är ett snabbväxande kunskapsföretag inom IT och management med fokus på mobilitet. Vid årskiftet 1999/2000 bildades nuvarande Askus genom en fusion mellan Askus K-W och Concis Consulting. Idag har företaget ca 300 medarbetare. För mer information, kontakta Lennart Åberg, konsultchef, på telefon 08-508 950 80, e-mail: lennart.aberg@askus.se eller Tommy Nilsson, VD, på telefon 08-459 81 02, e-mail: tommy.nilsson@askus.se. Läs mer på www.askus.se . Newmad Technologies AB är ett F&U-bolag som utvecklar applikationer för nästa generations mobila IT, d.v.s. mobila multimediaterminaler med kopplingar till Bluetooth, W-LAN och 3G (UMTS, etc.). Newmad bedriver interna F&U-projekt och F&U- konsulting, och finns i Göteborg, Stockholm och Oslo. För mer information, kontakta Dr Fredrik Ljungberg, VD, på telefon 0705-13 27 44,e-mail: fredrik.ljungberg@newmad.com. Läs mer på www.newmad.com . ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/09/04/20000904BIT00580/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/09/04/20000904BIT00580/bit0002.pdf