Askus tecknar samarbetsavtal med SAS

Askus tecknar samarbetsavtal med SAS Askus har tecknat ramavtal med SAS för utveckling av konsulttjänster inom IS/IT. Askus är en av de utvalda IT-konsulterna när SAS tecknar avtal om externa konsulttjänster för det kommande året. Ramavtalet omfattar bland annat att leverera tjänster inom mobilt Internet, web- och systemutveckling, projektledning och test. Askus IT-del, fd Concis, samarbetar sedan tidigare med SAS i flera olika IT-projekt och är väl förtroget med SAS verksamhet. "Vi har valt Askus, dels för deras kompetens och bredd inom IT och affärsutveckling, dels för de goda erfarenheter vi har av vårt tidigare samarbete", säger Ingvar Söderlund, inköpsdirektör på SAS. För mer information, kontakta: Rikard Luhr, kundansvarig Askus AB, tel 08-508 950 75 Nina Wallenberg, Purchasing Manager SAS, Sverige, tel 08-797 19 31 Askus hjälper företag att dra nytta av den mobila ekonomin. Att göra affärer oberoende av tid och rum. Vi bistår företag i deras utveckling så att de inte sitter fast. Oavsett om ett företags affärer görs elektroniskt eller vid personliga möten är det ett livsvillkor att vara rörlig i organisation, produktion och kommunikation. Askus AB Box 5241 102 45 Stockholm Besöksadress: Sturegatan 10 och Vasagatan 40 Telefon: 08-459 80 00 och 08-508 950 00 Telefax: 08-459 80 10 och 08-508 951 00 www.askus.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/10/20001010BIT00180/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/10/20001010BIT00180/bit0002.pdf