Försäljningen av Askus IT-del slutförd

Försäljningen av Askus IT-del slutförd Förhandlingarna om försäljning av Askus IT-del har slutförts. Köpare är Modul 1, som tar över ca 130 IT-konsulter från Askus. Askus behåller viss spets-kompetens inom strategisk IT. Försäljningen innebär att Askus blir ett renodlat managementkonsultföretag, med inriktning på affärsutveckling, förändringsledning och kommunikation. Askus har efter försäljningen ca 90 medarbetare. Askus har sedan 1986 främst arbetat som rådgivare åt stora och medelstora internationella företag i Norden. Aktiv affärsutveckling och komplexa förändringsprocesser är Askus huvudområden. Företaget inriktas nu på att stärka tätpositionen bland Nordens managementkonsulter. Fokuseringen ska ge möjlighet till fortsatt expansion under 2003. Närmare upplysningar kan lämnas av Rolf Kroon, informationschef 08-459 8212 el 0703-555 264 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/24/20020524BIT00400/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/24/20020524BIT00400/wkr0002.pdf