Nystartade Aspekta Propeople satsar på användarvänliga webblösningar

Report this content

Malmö den 6 maj 2010 PRESSMEDDELANDE Dansk-svensk joint venture tar form i Malmö PR-konsultföretaget Aspekta i Malmö och webbproduktionsbolaget Propeople i Köpenhamn startar ett gemensamt bolag, Aspekta Propeople AB, som ska erbjuda användarvänliga webblösningar på den svenska marknaden. VD för Aspekta Propeople blir Liselott Kihlstedt som fram till nu varit VD för Drivhuset Malmö.

- Aspekta Propeople kan erbjuda en helhet till sina kunder med tjänster som sträcker sig från kommunikationsstrategier till aktiviteter hela vägen ut på webben. Kombinationen av Aspektas kompetens inom strategisk kommunikation och Propeoples utveckling av användarvänliga webblösningar skapar trygghet och hög kvalitet för kunden, säger Aspektas VD Magnus Dahl. Med bas i Malmö är Aspekta södra Sveriges största konsultföretag inom PR och kommunikation. Affärsidén är att skapa mervärden och lönsamhet för företag och organisationer genom innovativa lösningar på kundernas kommunikationsbehov. Aspektas konsulter arbetar med samhällskommunikation, marknads-PR och finansiell kommunikation. Bland uppdragsgivarna finns Region Skåne, Lunds Energikoncernen, Axis Communications och Länsförsäkringar. - Vi ska erbjuda den högsta kvaliteten och den bästa servicen till rimliga kostnader. Den strategin är framgångsrik i Danmark. Nu har vi funnit den samarbetspartner som har nödvändig förankring på den svenska marknaden för att även lyckas i Sverige, säger Michael Drejer som är VD för Propeople ApS och blir styrelseordförande i Aspekta Propeople AB. På den danska marknaden är Propeople en av de ledande leverantörerna av hemsidor och lösningar inom sociala medier. Verksamheten bedrivs från Köpenhamn medan produktionen främst är förlagd till Bulgarien och Moldavien. Bland kunderna finns Amnesty, Arla, AP Møller och Egmont. - Det ska bli oerhört spännande att få utveckla och leda ett nytt företag som verkligen kan erbjuda helhetslösningar på webben. Med Aspektas och Propeoples långa erfarenhet bakom oss ska vi snabbt finna våra första uppdrag och leverera resultat för våra kunder, säger Liselott Kihlstedt, som blir VD för Aspekta Propeople AB. Liselott (Lisen) Kihlstedt har senaste varit VD för Drivhuset Malmö. Hon har magisterexamen i systemvetenskap. Aspekta Propeople kommer att vara baserat i Malmö och har för avsikt att under 2010 rekrytera ett par kund- respektive designansvariga konsulter med webbkompetens. Styrelsen består av Propeoples VD Michael Drejer, ordförande, Aspektas VD Magnus Dahl, Propeoples ordförande Ole Andersen och Aspektas ordförande Sophie Persson. Foto, se bifogad pdf-fil: Liselott Kihlstedt blir VD för nystartade webbproduktionsbolaget Aspekta Propeople i Malmö.