Politiker och näringslivspampar göre sig icke besvär.

Report this content

Doers’ Event är ett årligt återkommande event där fokus ligger på entreprenören och entreprenörskapet, det vill säga de personer som får saker att hända - doers. Eventet vänder sig till entreprenörer och ambitionen är att tillsammans utveckla deltagarnas entreprenörskap och lyfta fram våra entreprenörshjältar. På några års sikt är visionen att skapa en nationell arena för entreprenörskap.

- Det behövs fler arenor som hyllar entreprenörerna – i slutänden är det personer av kött och blod som skapar den tillväxt och de jobb som politikerna pratar om, säger Daniel Gadd, en av Doers’ Events initiativtagare, medgrundare av medieföretaget Alumno Media och IT-bolaget Wehega.

Entreprenörer – oavsett erfarenhet eller omsättning – är välkomna. Det är i år som byggstenarna sätts till en nationell arena för entreprenörer, av entreprenörer. Under premiären på Moriska paviljongen i Malmö den 24 april kommer fjorton av Sveriges mest spännande entreprenörer att medverka på scen.

- På Doers’ Event kommer det finnas entreprenörer från alla branscher och faser i sitt entreprenörskap, gemensamt är att det är personer som vågar utmana sig själva och satsa på sina drömmar, intygar Rickard Häll, medgrundare till bemannings- och rekryteringsföretaget Studentkraft AB och initiativtagare till Doers’ Event.

Några av dessa är Jessica Löfström som mot alla odds skapat det första bemannings-­ och rekryteringsföretaget inom bygg-­ och anläggningsbranschen, ExpanderaMera, Thomas Ek som byggt upp OBH Nordica, Mai-Li Hammargren som grundat klockföretaget Mutewatch och Niklas Adalberth som är medgrundare av Klarna, ett av Europas snabbast växande företag.

- Vi anser att det behövs fler möjligheter för entreprenörer att träffa och stötta varandra, både med positiva och negativa erfarenheter. Att få bolla sina möjligheter och utmaningar med människor som brinner för och har lyckats med sina idéer och att skapa tillväxt, ”doers”, ger inspiration och utveckling, säger Åsa Skogström Feldt, en av initiativtagarna till Doers’ Event och tidigare till Nätverket Göran.

Information om initiativtagare, medverkande på scen, program och anmälan finns att få på www.doersevent.se.

För information om Doers’ Event:

Rickard Häll, Doers’ Event

Mobil: 070-090 61 95, e-post: rickard@doersevent.se

Daniel Gadd, Doers’ Event

Mobil: 070-090 61 94, e-post: daniel@doersevent.se

Åsa Skogström Feldt, Doers’ Event

Mobil: 076-855 68 55, e-post: asa@doersevent.se

För pressackreditering vid Doers’ Event torsdag 24 april:

Robert Sarvik, presskontakt, Aspekta AB

Direkt: 040-665 55 92, mobil: 0734-07 32 22, e-post: robert.sarvik@aspekta.se