Pressmeddelande  3 oktober

Aspekta utser Skåneettan

PR-konsultföretaget Aspekta utser från och med 2011 Skåneettan, en lista med de mest inflytelserika opinionsbildarna i Skåne. Syftet med Skåneettan är att lyfta fram och rangordna ett större antal viktiga opinionsbildare i Skåne.

Bland de nominerade återfinns namn som Regionstyrelsens ordförande Pia Kinhult, finansmännen Ljubo Mrnjavac och Sten K Johnson, filmaren Fredrik Gertten, journalisten och bloggaren Anders Ekström, cancerforskaren Carsten Rose samt TV-kocken Tina Nordström.

Nomineringen sker inom fem kategorier: Näringsliv, Kultur, Media, Utbildning och forskning samt Politik. En komplett lista på de nominerade finns på: www.skaneettan.se

Skåneettan tas fram genom ett öppet nomineringsförfarande. Av de runt 120 nominerade som kommit in har Skåneettans jury valt ut fem personer i varje kategori, det vill säga 25 namn. Av dessa 25 namn får allmänheten poängsätta 10 personer med poängen 1-10. Röstning sker via webbplatsen, skaneettan.se. Juryn ges samma möjlighet. De två resultaten, allmänhetens respektive juryns röstning, slås sedan samman till en lista.

Resultatet presenteras torsdagen den 10 november. Gå in och rösta här.

Följande personer ingår i juryn:

Magnus Dahl, VD, Aspekta, ordförande

Johan Wester, Grundare Anagram Produktion

Behrang Miri, Grundare RGRA

Eva Östling Ollén, VD SHR, Sveriges hotell- och restaurangägare

Jesper Heimerson, Chefredaktör Magasinet Skåne

Per Tryding, Vice VD, Handelskammaren

Yasemin Arhan Modéer , Projektledare Media Evolution

Jonas Duveborn, Ledarskribent Kristianstadsbladet

Suzanne Richter, Seniorkonsult och partner, Neuhauser&Falck

Kerstin Übelacker, Projektledare, Doc Lounge

För ytterligare information kontakta: