Attentec får ny ledning

Report this content

Efter 15 framgångsrika år som vd på Attentec går Anders Englund i pension och lämnar över till ledarduon Kajsa Goffrich och Stefan Sax. De har lång erfarenhet inom bolaget och säkerställer Attentecs fortsatta utveckling som oberoende expert på Internet of Things, med stor erfarenhet av komplex systemutveckling. Englund kvarstår som marknadschef fram till och med den 31 juli 2023.

För att säkerställa Attentecs fortsatta utveckling leds bolaget från och med den 1 januari 2023 av Kajsa Goffrich som vd och Stefan Sax som vice vd.

– Det är tacksamt när det finns ledare i de egna leden som vill växa och ta mer ansvar, Kajsa och Stefan är utmärkta exempel på det. Det här blir första gången vi prövar att ha ett delat ledarskap i ett av våra bolag, vilket känns spännande. Stort tack till Anders Englund för alla framgångsrika år och för att han har bäddat så väl för denna generationsväxling nu när han snart går i pension, säger Jörgen Qwist, vd på CombinedX.

Kajsa Goffrich arbetar idag som Attentecs leveranschef och har 15 års erfarenhet inom företaget.

– Att vara med och utveckla Attentec har varit en spännande och lärorik resa genom åren. Det är en stor glädje och stolthet att ta över ledningsansvaret i detta fina bolag tillsammans med Stefan. Vi ska fortsätta utveckla Attentec in i framtiden, säger Kajsa Goffrich, tillträdande vd på Attentec.

Stefan Sax arbetar idag som försäljningschef på Attentec och har 11 års erfarenhet inom företaget.

– Kajsa och jag har jobbat länge ihop och kompletterar varandra väl. Tillsammans kommer vi fortsätta utveckla Attentec till en IoT-expert och systemutvecklare i världsklass, säger Stefan Sax, tillträdande vice vd på Attentec.

Tillsammans har duon mycket god kunskap om Attentecs verksamhet, erbjudande, kunder och marknad – vilket banar vägen för en fortsatt spännande utveckling av företaget.

– Attentecs varför är “vi älskar att utmana oss själva och våra kunder för att få människor och företag att växa”. Det gör att jag med största glädje lämnar över ledningsansvaret till Kajsa och Stefan, att ha fått vara med i deras utveckling har varit en verklig förmån. Jag gratulerar Attentec och önskar de båda lycka till, säger Anders Englund.

För mer information kontakta:

Anders Englund, vd, Attentec

E-post: anders.englund@attentec.se

Kajsa Goffrich, tillträdande vd, Attentec

E-post: kajsa.goffrich@attentec.se

Stefan Sax, tillträdande vice vd, Attentec

E-post: stefan.sax@attentec.se

Attentec är oberoende experter på IoT med stor erfarenhet av komplex systemutveckling. Genom vår kunskap och ett tätt samarbete med våra kunder skapar vi nya framgångsrika affärsmöjligheter, produkter och tjänster. Läs mer på www.attentec.se

CombinedX är en familj av kunskapsbolag som hjälper företag och organisationer att dra fördel av digitaliseringens möjligheter. Läs mer på www.combinedx.com