Aspire Global har publicerat årsredovisningen för 2018

Aspire Globals årsredovisning för verksamhetsåret 2018 har idag publicerats och finns att tillgå på bolagets hemsida.

Aspire Global har idag publicerat årsredovisningen för 2018. I den kan man läsa om bolagets verksamhet under det gångna året, investeringscaset och den finansiella utvecklingen samt ta del av de möjligheter och utmaningar som bolaget står inför. Rapporten innehåller även ett avsnitt om bolagets strategi för att främja och redovisa hållbarhet. Dessutom återges ett samtal mellan bolagets VD Tsachi Maimon och styrelseordförande Carl Klingberg, där de utbyter tankar kring ett antal branschaktuella ämnen såsom framtidsutsikterna för iGaming, fortsatta tillväxtmöjligheter, ansvarsfullt spelande och de pågående marknadsregleringarna.

”Jag är både glad och oerhört stolt stolthet över våra framsteg under 2018. Det är mot bakgrund av denna starka utveckling som vi mot slutet av året kunde höja ribban inför 2019–2021 och uppdatera våra finansiella mål i förtid. Vi ser ett tydligt ett resultat av vårt konsekventa fokus på att stärka erbjudandet och våra samarbeten, samtidigt som vi tillvaratar spännande möjligheter på reglerade marknader – något som vi avser att fortsätta göra även under 2019”, säger Tsachi Maimon, VD på Aspire Global.

Under 2018 ökade omsättningen för Aspire Global med 45,5% till €104,6 miljoner (71,9) medan EBITDA ökade med 48,6% till €21,2 miljoner (14,3).

Årsredovisningen finns tillgänglig på engelska på bolagets hemsida via följande länk: http://www.aspireglobal.com/wp-content/uploads/2019/04/Aspire-Global_AR_2018_FINAL.pdf

Tsachi Maimon, VD, Tel: +356-79777898 eller e-mail: tsachi@aspireglobal.com
Motti Gil, CFO, Tel: +972-73 372 3154 eller e-mail: mottigi@aspireglobal.com

Informationen lämnades för offentliggörande genom förmedling av kontaktpersonerna ovan, klockan 23.30 (CET) den 11 april, 2019.

Sedan starten 2005 erbjuder Aspire Global operatörer och white labels en fullservicelösning för lansering och drift av onlinekasino och sportsbetting. Den kraftfulla, marknadsledande plattformen innefattar ett komplett utbud av tjänster såsom betalningslösningar, riskhantering, regelefterlevnad, ett flerspråkigt CRM-verktyg, kundsupport, VIP-hantering och optimering av spelarvärde. Aspire Global har spellicenser på ett flertal reglerade marknader såsom Storbritannien, Danmark, Sverige och Malta. Bolagets aktie är noterad på Nasdaq First North Premier (ASPIRE). Certified Adviser är FNCA AB, Sverige, info@fnca.se, +46-8-528 00 399. För mer information, se www.aspireglobal.com

Taggar: