Aspire Global tecknar betydande plattforms- och tjänsteavtal med esportoperatören WIN Group

Aspire Global har tecknat avtal om att tillhandahålla hela sin plattformslösning inklusive tjänster till det ledande esportbettingbolaget WIN Group. Överenskommelsen omfattar migreringen av WIN Groups befintliga esportsajt till Aspire Globals Core Platform (PAM).

Aspire Global kommer att tillhandahålla hela sitt egenutvecklade erbjudande som består av plattform (PAM), kasinospel och sportspel genom sin BtoBet-sportbok. Som en del av migreringsprocessen kommer Aspire Global att vara rådgivare och planera migreringen i detalj så att den kan ske utan att sajten måste stängas ner. Aspire Global har gjort ett dussintal framgångsrika plattformsmigreringar under de senaste åren.

Esport är det snabbast växande segmentet i iGamingbranschen och WIN Group driver den största esportmediasajten win.gg. WIN Group har valt Aspire Global som sin plattformspartner inför den globala lanseringen av sin bettingsajt Winners.bet för esport.

Stephen Shoemaker, VD för WIN Group, säger: "Vi är redo för en bred expansion av vårt Winners.bet-erbjudande och i Aspire Global har vi hittat en plattformspartner som matchar våra egna ambitioner och fokuserar på globalt ledarskap i den här marknaden. Som marknadsledare vet vi att människor som satsar på e-sport har höga förväntningar på användarupplevelsen och vår forskning visar att de plattformar som för närvarande finns på marknaden inte har motsvarat deras förväntningar. Vår nya plattform för 2022 kommer att ändra detta genom att introducera en online bettingplattform byggd för e-sportentusiaster.”

Tsachi Maimon, VD för Aspire Global, sa: "Esport är ett av de mest spännande segmenten inom iGaming och vi är fast beslutna att leda utvecklingen inom det här viktiga området. Vi ser fram emot att tillsammans med WIN Group skapa världens främsta spelupplevelse inom esport.”

Aspire Global är en ledande B2B-leverantör av iGaminglösningar och erbjuder allt företag behöver för att framgångsrikt driva ett iGamingvarumärke med kasino och sportspel. B2B-erbjudandet omfattar en robust teknisk plattform, egenutvecklade kasinospel, en egenutvecklad sportbok och en spelhubb. Plattformen kan nyttjas för sig eller i kombination med ett brett tjänsteutbud. Koncernen är verksam på 30 reglerade marknader i Europa, Amerika och Afrika, som exempelvis USA, UK, Danmark, Portugal, Spanien, Irland, Nigeria, Colombia och Mexiko. Koncernen har kontor i Malta, Israel, Bulgarien, Ukraina, Norra Makedonien, Indien, Italien och Gibraltar. Aspire Global är noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market under namnet ASPIRE. Certified Advisor: FNCA Sweden AB, info@fnca.se, +46-8-528 00 399. Besök gärna www.aspireglobal.com för mer information.