Aspire Global tecknar plattforms-, betting- och spelavtal för Uk med Stake.com

Aspire Global har tecknat avtal med Stake.com, en snabbväxande innovativ kasino- och bettingsajt, inför lanseringen av ett nytt varumärke – stake.co.uk – i UK. Överenskommelsen omfattar Aspire Globals hela egenutvecklade erbjudande – plattform, sportbok, spel, spelhubb och managed services.

Stake.com grundades 2017 och erbjuder en innovativ kasino- och bettingsajt med över 30 miljarder satsade bet varje år. Efter den internationella framgången förbered sig Stake.com för att lansera sin nya kasino- och bettingsajt stake.co.uk i UK.

I mars 2021 annonserade UFC®, världens främsta MMA-organisation, ett nytt partnerskap med Stake.com som blev organisationens första officiella bettingpartner någonsin i Latinamerika och Asien. Världsmästarna i MMA Israel Adesanya and Francis Ngannou är Stake.coms välkända varumärkesambassadörer.

Mladen Vuckovic, VD, för Stake.com, säger: ”När vi planerade vår expansion till den reglerade UK-marknaden sökte vi en partner som kan leverera ett komplett iGamingerbjudande och som är välkänd för sin teknologi, expertkunnande och produkter. Aspire Global uppfyllde våra höga krav och kommer att erbjuda våra spelare en unik upplevelse i flera vertikaler. Vi ser fram emot att fortsätta vår expansion tillsammans med Aspire Global.”

Tsachi Maimon, VD för Aspire Global, säger: ”Vi är glada över partnerskapet med ett så starkt och snabbväxande varumärke som Stake.com som erbjuder en innovativ spelupplevelse. Partnerskapet är ännu ett bevis på styrkan och attraktionen i vår helhetserbjudande inom iGaming. Vi ser fram emot att tillsammans med Stake.com ytterligare stärka deras position som ett snabbväxande, innovativt iGamingföretag på den stora marknaden i UK.”

Aspire Global är en ledande B2B-leverantör av iGaminglösningar och erbjuder allt företag behöver för att framgångsrikt driva ett iGamingvarumärke med kasino och sportspel. B2B-erbjudandet omfattar en robust teknisk plattform, egenutvecklade kasinospel, en egenutvecklad sportbok och en spelhubb. Plattformen kan nyttjas för sig eller i kombination med ett brett tjänsteutbud. Utöver B2B-erbjudandet driver Aspire Global också flera B2C-varumärken, däribland Karamba som är det bästa exemplet på styrkan i B2B-erbjudandet. Koncernen är verksam på 30 reglerade marknader i Europa, Amerika och Afrika, som exempelvis USA, UK, Danmark, Portugal, Spanien, Irland, Nigeria, Colombia och Mexiko. Koncernen har kontor i Malta, Israel, Bulgarien, Ukraina, Norra Makedonien, Indien, Italien och Gibraltar. Aspire Global är noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market under namnet ASPIRE. Certified Advisor: FNCA Sweden AB, info@fnca.se, +46-8-528 00 399. Besök gärna www.aspireglobal.com för mer information.