• Aspire Global/

Aspire Global Tilldelas Beslut Från Spelinspektionen – Varning Och Sanktionsavgift För Den Försenade Integrationen Med Spelpaus

Aspire Global har idag, den 23 april 2019, delgivits ett beslut från Spelinspektionen med anledning av den försenade integrationen med det nationella självavstängningsregistret Spelpaus. Utöver en varning har Spelinspektionen beslutat om en sanktionsavgift uppgående till 3 MSEK.

Aspire Global har idag delgivits ett beslut från Spelinspektionen med anledning av den försenade integrationen med det nationella självavstängningsregistret Spelpaus. Med hänvisning till 12 kap. 4 § tredje stycket spellagen och 11 kap. 9 § första stycket spelförordningen har Spelinspektionen tilldelat bolaget en varning och utdömt en sanktionsavgift uppgående till 3 MSEK. I förmildrande riktning talar enligt utredningen att överträdelsen ägde rum när Spelpaus var nyinrättad som tjänst och skyldigheten att tillämpa funktionen var ny för alla licenshavare, samt att överträdelsen upphörde efter en relativt kort tid. Aspire Global delar Spelinspektionens ambition om att främja ett sunt spelbeteende och beklagar det inträffade.

Tsachi Maimon, VD, Tel: +356-79777898 eller e-mail: tsachi@aspireglobal.com
Motti Gil, CFO, Tel: +972-73 372 3154 eller e-mail: mottigi@aspireglobal.com

Informationen lämnades för offentliggörande genom förmedling av kontaktpersonerna ovan, klockan 21:15 (CEST) den 23 april, 2019.

Sedan starten 2005 erbjuder Aspire Global operatörer och white labels en fullservicelösning för lansering och drift av onlinekasino, sportsbetting och bingo. Den kraftfulla, marknadsledande plattformen innefattar ett komplett utbud av tjänster såsom betalningslösningar, riskhantering, regelefterlevnad, ett flerspråkigt CRM-verktyg, kundsupport, VIP-hantering och optimering av spelarvärde. Aspire Global har spellicenser på ett flertal reglerade marknader såsom Danmark, Sverige, Storbritannien och Malta. Bolagets aktie är noterad på Nasdaq First North Premier (ASPIRE). Certified Adviser är FNCA Sweden AB, info@fnca.se, +46-8-528 00 399. För mer information, se www.aspireglobal.com