Aspire Globals BtoBet går in i Polen genom partnerskap med BestBeet24

Aspire Globals BtoBet, en ledande sportboksleverantör, har tecknat ett avtal med BestBet24 som innebär att BtoBet går in på den polska marknaden. BtoBet kommer att förse BestBet24 med sin Neuron 3 sportboksplattform i både butiker och online.

Warszawa-baserade BestBet24s verksamhet kommer att omfatta ett vidsträckt nätverk med över 80 butiker parallellt med ett online- och mobilerbjudande. BtoBet kommer att ge BestBet24s spelare en unik spelupplevelse genom flera kanaler som är sammankopplade. BtoBet kommer också att förse BestBet24 med en dedikerad riskhanteringstjänst.

De årliga bruttospelintäkterna för den polska bettingmarknaden uppgår till totalt 600 miljoner USD. Polen fick sin nuvarande spelreglering 2017.

Tsachi Maimon, VD för Aspire Global, säger: "Det här betydande avtalet är ännu ett steg i vår strategi att expandera till nya reglerade marknader. Vi har återigen visat att BtoBet och vår egenutvecklade sportbok öppnar upp för många tillväxtmöjligheter på reglerade marknader med både befintliga och nya kunder.”

Aspire Global är en ledande B2B-leverantör av iGaminglösningar och erbjuder allt företag behöver för att framgångsrikt driva ett iGamingvarumärke med kasino och sportspel. B2B-erbjudandet omfattar en robust teknisk plattform, egenutvecklade kasinospel, en egenutvecklad sportbok och en spelhubb. Plattformen kan nyttjas för sig eller i kombination med ett brett tjänsteutbud. Koncernen är verksam på 30 reglerade marknader i Europa, Amerika och Afrika, som exempelvis USA, UK, Danmark, Portugal, Spanien, Irland, Nigeria, Colombia och Mexiko. Koncernen har kontor i Malta, Israel, Bulgarien, Ukraina, Norra Makedonien, Indien, Italien och Gibraltar. Aspire Global är noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market under namnet ASPIRE. Certified Advisor: FNCA Sweden AB, info@fnca.se, +46-8-528 00 399. Besök gärna www.aspireglobal.com för mer information.