Aspire Globals BtoBet stödjer Flutter och Grupo Global i Brasilien

Aspire Globals BtoBet, en ledande sportboksleverantör, kommer att tillhandahålla FanDuel, som är en del av Flutter Entertainment, sin banbrytande plattform för hantering av spelarkonton när operatören tillsammans med Grupo Globos Cartola FC börjar erbjuda daily fantasy sports (DFS) i Brasilien.

FanDuel och BtoBet kommer att driva en utökning av Cartola FC:s befintliga produktsvit omfattande lanseringen av en betald DFS-plattform i Brasilien, Cartola Express. Grupo Globo är Brasiliens största mediekonglomerat. Nätverket består av företag som skapar, producerar och distribuerar högkvalitativt innehåll för flera plattformar. Nyheterna, sportsändningarna och underhållningsprogrammen når 99,6% av den brasilianska befolkningen och de linjära kanalerna ses av mer än 100 miljoner i Brasilien varje dag.

Affären är den senaste för BtoBet i Latinamerika och en utökning av samarbetet med Flutter Entertainment. Efter regleringen av den colombianska marknaden 2016 har BtoBet etablerat sig som den ledande sportsboksleverantören i landet och i oktober förra året valde Betfair – en del av Flutter Entertainment – att gå in på den colombianska marknaden med BtoBets lösning.

Aaron Champagne, New Markets Director på FanDuel, säger: "Vi är glada över att utöka vårt partnerskap med BtoBet genom att använda deras plattform för hantering av spelarkonton när vi erbjuder vår produkt Daily Fantasy Sports (DFS) i Brasilien. Vi ser fram emot att arbeta nära BtoBet, och genom vårt gemensamma engagemang erbjuda en unik DFS-upplevelse till lokala spelare.”

Tsachi Maimon, VD för Aspire Global, säger: "Avtalet med FanDuel är ytterligare ett viktigt steg mot vårt mål att etablera starka positioner i USA och Brasilien. Vår framgång på dessa marknader kommer att vara viktiga steg för att nå vårt mål att bli en världsledande B2B iGamingleverantör.”

Aspire Global är en ledande B2B-leverantör av iGaminglösningar och erbjuder allt företag behöver för att framgångsrikt driva ett iGamingvarumärke med kasino och sportspel. B2B-erbjudandet omfattar en robust teknisk plattform, egenutvecklade kasinospel, en egenutvecklad sportbok och en spelhubb. Plattformen kan nyttjas för sig eller i kombination med ett brett tjänsteutbud. Koncernen är verksam på 30 reglerade marknader i Europa, Amerika och Afrika, som exempelvis USA, UK, Danmark, Portugal, Spanien, Irland, Nigeria, Colombia och Mexiko. Koncernen har kontor i Malta, Israel, Bulgarien, Ukraina, Norra Makedonien, Indien, Italien och Gibraltar. Aspire Global är noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market under namnet ASPIRE. Certified Advisor: FNCA Sweden AB, info@fnca.se, +46-8-528 00 399. Besök gärna www.aspireglobal.com för mer information.