Aspire Globals BtoBet tecknar sportavtal för flera jurisdiktioner med ledande esportoperatören Luckbox

Aspire Globals BtoBet, en ledande sportboksleverantör, har tecknat ett strategiskt partnerskap med prisbelönta esportoperatören Luckbox. BtoBet kommer att tillhandahålla Luckbox sin banbrytande sportboksplattform i flera jurisdiktioner i bland annat Europa och Latinamerika.

BtoBets Neuron-plattform erbjuder omfattande funktioner för differentiering som möjliggör för Luckbox att bygga en helt skräddarsydd spelarresa, anpassa sportbokupplevelsen efter egna önskemål och ge spelarna en distinkt och unik kundupplevelse.

Luckbox erbjuder djupgående esportsbetting, live streams och statistik för alla större esport- och sportevent, för desktop och mobil. De erbjuder spelarna en unik, bred, engagerande bettingupplevelse för Counter-Strike: Global Offensive, Dota 2 och League of Legends. Luckbox har esportfans som kunder i många länder och i november 2020 utsågs Luckbox till Rising Star vid EGR Operator Awards. Moderbolaget Real Luck Group är börsnoterat i Kanada och USA.

Thomas Rosander, VD för Real Luck Group, säger: ”Vi är glada över det här partnerskapet som ger oss förutsättningar för att skapa en skräddarsydd, enastående spelarcentrerad upplevelse i alla kanaler. När vi letade efter en ny sportsboksleverantör sökte vi en banbrytande bettinglösning och vi tittade också på möjligheterna att expandera till nya jurisdiktioner. Vi fann dessa viktiga styrkor i kombinationen BtoBet och Aspire Global.”

Tsachi Maimon, VD för Aspire Global, säger: ”Det här partnerskapet är ännu ett bevis på styrkan i BtoBets ledande sportbokslösning. Vi är glada över att ingå partnerskap med Luckbox och att genomföra deras migration från den tidigare sportboksleverantören. Vi ser fram emot att tillsammans med Luckbox utveckla deras erbjudande och stötta dem i att fortsätta stärka sin position som ett ledande, globalt iGamingföretag.”

Aspire Global är en ledande B2B-leverantör av iGaminglösningar och erbjuder allt företag behöver för att framgångsrikt driva ett iGamingvarumärke med kasino och sportspel. B2B-erbjudandet omfattar en robust teknisk plattform, egenutvecklade kasinospel, en egenutvecklad sportbok och en spelhubb. Plattformen kan nyttjas för sig eller i kombination med ett brett tjänsteutbud. Utöver B2B-erbjudandet driver Aspire Global också flera B2C-varumärken, däribland Karamba som är det bästa exemplet på styrkan i B2B-erbjudandet. Koncernen är verksam på 30 reglerade marknader i Europa, Amerika och Afrika, som exempelvis USA, UK, Danmark, Portugal, Spanien, Irland, Nigeria, Colombia och Mexiko. Koncernen har kontor i Malta, Israel, Bulgarien, Ukraina, Norra Makedonien, Indien, Italien och Gibraltar. Aspire Global är noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market under namnet ASPIRE. Certified Advisor: FNCA Sweden AB, info@fnca.se, +46-8-528 00 399. Besök gärna www.aspireglobal.com för mer information.