Aspire Globals Pariplay tecknar exklusivt partnerskap med Ainsworth med fokus på Brasilien

Aspire Globals Pariplay, den ledande spelhubben och innehållsleverantören, har tecknat ett avtal med Ainsworth Game Technology Ltd om att distribuera Ainsworths onlineinnehåll exklusivt i Latinamerika genom den innovativa FusionTM-plattformen.

Det nya partnerskapet utgör en viktig del av både Ainsworths, Aspire Globals och Pariplays strategiska tillväxtplan för Latinamerika. Det är också ytterligare ett bevis på Pariplays åtagande att tillhandahålla operatörspartners bästa möjliga innehåll genom sin out-of-the-box FusionTM-lösning.

Avtalet innebär att Ainsworth samarbetar med Pariplay vid alla nya onlinereleaser i Latinamerika där den världskända landbaserade och onlinespelleverantören kommer att göra sina titlar tillgängliga för spelare genom Pariplays spelhubb.

FusionTM innehåller tusentals spel från branschens ledande spelutvecklare och en uppsättning verktyg för conversion och retention som ökar spelarvärdet.

Jason Lim, Ainsworths General Manager för Online, säger: ”Ainsworth fortsätter sin tillväxtstrategi för online och partnerskapet med Pariplay kommer signifikant förstärka vårt erbjudande och ytterligare befästa vår position som en ledande slotutvecklare i Latinamerika.”

Tsachi Maimon, VD för Aspire Global, säger: ”Vi är mycket glada över de möjligheter och den räckvidd som vi får i ett större antal reglerade marknader genom ett så betydande företag som Ainsworth. Med den här alliansen har Aspire Global ytterligare stärkt sin position i Latinamerika och bidrar till våra möjligheter att fortsätta växa vår närvaro med särskilt fokus på Brasilien.”

Aspire Global är en ledande B2B-leverantör av iGaminglösningar och erbjuder allt företag behöver för att framgångsrikt driva ett iGamingvarumärke med kasino och sportspel. B2B-erbjudandet omfattar en robust teknisk plattform, egenutvecklade kasinospel, en egenutvecklad sportbok och en spelhubb. Plattformen kan nyttjas för sig eller i kombination med ett brett tjänsteutbud. Utöver B2B-erbjudandet driver Aspire Global också flera B2C-varumärken, däribland Karamba som är det bästa exemplet på styrkan i B2B-erbjudandet. Koncernen är verksam på 30 reglerade marknader i Europa, Amerika och Afrika, som exempelvis USA, UK, Danmark, Portugal, Spanien, Irland, Nigeria, Colombia och Mexiko. Koncernen har kontor i Malta, Israel, Bulgarien, Ukraina, Norra Makedonien, Indien, Italien och Gibraltar. Aspire Global är noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market under namnet ASPIRE. Certified Advisor: FNCA Sweden AB, info@fnca.se, +46-8-528 00 399. Besök gärna www.aspireglobal.com för mer information.