KOMMUNIKÉ FRÅN ÅRSSTÄMMA 2022 I ASPIRE GLOBAL PLC

Vid årsstämma i Aspire Global Plc idag, den 30 juni 2022, fastställdes koncernresultat- och balansräkningarna för räkenskapsåret 2021, styrelse och VD beviljades ansvarsfrihet samt val skedde av styrelsen.

PLATS FÖR ÅRSSTÄMMAN OCH RÖSTLÄNGD

Aspire Globals årsstämma 2022 ägde rum på bolagets huvudkontor på Malta. Aktieägare deltog på distans medan formell närvaro och omröstning skedde via fullmakt. Närvarande aktieägare företrädde ett sammantaget innehav om 22 117 927 aktier, vilket utgjorde 47,39% av det utestående aktiekapitalet och rösterna i bolaget. Deltagande styrelseledamöter närvarade också på distans.

KONCERNRESULTAT- OCH BALANSRÄKNING SAMT ANSVARSFRIHET

Årsstämman fastställde koncernens resultat- och balansräkningar för räkenskapsåret 2021 samt beviljade ansvarsfrihet för styrelse och VD.

UTDELNING

Årsstämman beslutade, i linje med den fastställda koncernbalansräkningen för verksamhetsåret 2021 samt förslaget i årsredovisningen, att någon utdelning för räkenskapsåret 2021 inte ska utgå.

STYRELSEN – LEDAMÖTER OCH ERSÄTTNING

Årsstämman beslutade att styrelsen ska utgöras av tre ledamöter. Till ledamöter valdes Tsachi Maimon, Motti Gil och Mordechay Malool. Årsstämman beslöt också att ersättning inte ska utgå till styrelsen.

REVISOR – VAL OCH ERSÄTTNING

Årsstämman beslutade om omval av BDO som revisor och att arvode ska utgå enligt godkänd räkning.

Aspire Global är en ledande B2B-leverantör av iGaminglösningar och erbjuder allt företag behöver för att framgångsrikt driva ett iGamingvarumärke med kasino och sportspel. B2B-erbjudandet omfattar en robust teknisk plattform, egenutvecklade kasinospel, en egenutvecklad sportbok och en spelhubb. Plattformen kan nyttjas för sig eller i kombination med ett brett tjänsteutbud. Koncernen är verksam på 31 reglerade marknader i Europa, Amerika och Afrika, som exempelvis USA, UK, Nederländerna, Danmark, Portugal, Spanien, Irland, Nigeria, Colombia och Mexiko. Koncernen har kontor i Malta, Israel, Bulgarien, Ukraina, Norra Makedonien, Indien, Italien och Gibraltar. Aspire Global är noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market under namnet ASPIRE. Certified Advisor: FNCA Sweden AB, info@fnca.se, +46-8-528 00 399. Besök gärna www.aspireglobal.com för mer information.