TSACHI MAIMON FOKUSERAR PÅ VD-UPPDRAGET OCH LÄMNAR STYRELSEN

Aspire Globals styrelseledamot och VD Tsachi Maimon avgår som styrelseledamot och kvarstår som VD för Aspire Global för att kunna fokusera helt på genomförandet av tillväxtstrategin.

Det senaste året har Aspire Global utvecklats till en helhetsleverantör inom iGaming till operatörer. Som en följd av detta riktar sig bolaget till nya kundsegment med tier 1 och 2 operatörer liksom nya geografiska marknader som till exempel USA. En väsentlig del av tillväxtstrategin är också M&A-aktiviteter.

Carl Klingberg, styrelseordförande, säger: ”Tsachi presenterade den här idén för styrelsen för att kunna frigöra mer av sin tid. Eftersom Aspire Global befinner sig i en spännande tillväxtfas med många intressanta strategiska initiativ på agendan är det här ett klokt steg som gör det möjligt för honom att ägna mer av sin tid till genomförandet av strategin.”

Tsachi Maimons avgång från styrelsen är effektiv från och med registreringen hos myndigheterna.

Tsachi Maimon, VD, Tel: +356-79777898, e-mail: investors@aspireglobal.com
Motti Gil, CFO, Tel: +356-9924 0646, e-mail: investors@aspireglobal.com

Aspire Global är en B2B-leverantör inom iGaming med ett heltäckande erbjudande för framgångsrik lansering och drift av kasino, sportspel och bingo, inklusive teknisk plattform och spel. Den robusta plattformen erbjuds för sig eller i kombination med ett brett tjänsteutbud. Spelerbjudandet, under varumärket Pariplay, omfattar både egenutvecklade spel och en hubb mot tredjepartsleverantörer. Aspire Global driver också flera egna spelportaler (B2C), däribland Karamba som ett framgångsrikt exempel på styrkan i B2B-erbjudandet. Koncernen är verksam på flera reglerade marknader som Danmark, Gibraltar, Irland, Malta, Portugal, Rumänien, Sverige, Storbritannien och USA. Koncernen har kontor i Malta, Israel, Bulgarien, Kiev, Indien och Gibraltar. Aspire Global är noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market under namnet ASPIRE. Certified Advisor: FNCA Sweden AB, info@fnca.se, +46-8-528 00 399. Besök gärna www.aspireglobal.com.