Aspiro Mobile Solutions gör förvärv

Aspiro Mobile Solutions förvärvar Apparat AS, ett norskt bolag som levererar mobillösningar till främst stora norska communities som Biip och Sukker.

Aspiro köper Apparat från dess ägare Shortcut AS och tar även över kortnumret 2210 i Norge. Apparat AS omsatte 2008 cirka 5 MNOK med EBITDA på cirka 0,1 MNOK. Bolaget är en gatewayleverantör med olika sms-lösningar som främst levereras till stora norska communities med inriktning på integration mellan webb och mobil. - Förvärvet av Apparat stärker vår position som gatewayleverantör i Norge, samtidigt som vi ser en stor potential i samband med vårt utbud av tjänster inom mobil marknadsföring, mikrobetalning med sms, TV- och radiotjänster. Kombinationen av webb och mobil och den inriktning som Apparat har passar mycket väl in i våra satsningar inom Mobile Solutions och ger oss en stark position som leverantör till online communities, säger Erling Paulsen, chef för Aspiro Mobile Solutions. - Vi anser att Aspiro är den bästa partnern för att serva Apparats kunder på ett bra sätt, nu som Shortcut vill fokusera sin verksamhet på applikationer till iPhone. Med Aspiros breda tjänsteutbud finns alla förutsättningar för att kunderna får ett bättre totalerbjudande framöver, säger August Z. Flatby, VD i Shortcut.