Aspiro TV ingår avtal med operatör i Latinamerika

Aspiro TV har signerat ett avtal med en mobiloperatör gällande leverans av videostreamingtjänster i Latinamerika. Avtalet går över tre år och beräknas generera en årlig nettoomsättning på cirka 5-8 MSEK, med början under tredje kvartalet 2011. Ytterligare detaljer kring avtalet kommer att publiceras senare under hösten.

Aspiro har som målsättning att uppnå minst 10 procent tillväxt inom affärsområdet TV under 2011 jämfört med 2010. Aspiro förväntar förbättrad lönsamhet inom TV framöver.

Informationen är sådan som Aspiro AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om börs- och clearingverksamhet och eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades till offentliggörande den 14 september 2011 klockan 8.30.

För frågor, vänligen kontakta: Kristin Castillo Eldnes, IR- och informationschef, +47 908 07 389, kristin.eldnes@aspiro.com eller Gunnar Sellæg, VD, Tel: +47 901 81 528, e-post: gunnar.selleg@aspiro.com

Aspiro har en unik position som världens enda leverantör av kompletta streamingtjänster för tv och musik till partners som vill använda sitt eget varumärke på tjänsten. Aspiro levererar också musiktjänsten WiMP direkt till konsumenter på utvalda marknader. Aspiro har mer än tio års erfarenhet inom mobilteknik och detaljhandel i norra Europa och tjänster levereras till partners över hela världen, exempelvis Deutsche Telekom, Telefónica O2, Telenor, 3, TeliaSonera, BBC, Aftonbladet, mBlox, TVNorge, Entel och VG. Aspiro är noterat på Nasdaq OMX Nordiska Börs i Stockholm. Omsättningen för kvarvarande verksamhet uppgick 2010 till 262 MSEK och företaget har cirka 120 anställda.