Rubberduck Media Lab valt som Finalist för Red Herring 100 Europe 2009

Red Herring har meddelat att Rubberduck Media Lab, en ledande leverantör av mobil-TV tjänster utsetts som Finalist i Red Herring 100 Europe, en utmärkelse som varje år ges till topp 100 privata teknikföretag baserade i EMEA (Europa, Mellanöstern och Afrika) regionen.

"Årets imponerande lista över tävlingsbidrag visar Europas växande roll som viktigt centrum för innovation i den globala tekniksektorn. De exceptionella resultat som uppnåtts genom nystartade europeiska teknikföretag är ett bevis på de snabba framsteg som görs i uppbyggandet av det europeiska innovationsekosystemet ", säger Alex Vieux från Red Herring.

Red Herrings listor är en viktig del av publikationens tradition att identifiera nya och innovativa teknikföretag och entreprenörer. Företag som Google, eBay och Skype utpekades tidigt av Red Herrings redaktörer och omtalades som ledare som skulle förändra hur vi lever och arbetar. Red Herrings redaktion utvärderar noggrant flera hundra privata företag genom en analys av finansiella data och subjektiva kriterier, bland annat kvalitet, genomförande av strategi och engagemang för forskning och utveckling.

"Vi har under fem år fokuserat på att skapa enkla och användbara mobil-TV tjänster. Det är underbart att dessa insatser erkänts av respekterade Red Herring magazine. Detta inspirerar oss att fortsätta våra ansträngningar för att tillhandahålla ett enkelt och kostnadseffektivt sätt för broadcasters, mediaägare och mobiloperatörer att producera och distribuera TV och video på mobiltelefoner ", säger Ola Svartberg, VD för Rubberduck Media Lab.

Red Herring kommer hedra de 100 Europe Finalist företagen vid sin Red Herring Europe 2009 konferans, som planerats till den 31 mars - 2 april, vid Berlin Radisson Hotel, där Ola Svartberg kommer att presentera Rubberduck Media Lab och dess tjänster. Mer information om Red Herring finns på www.redherring.com.