Rubberduck Media Lab vinner Mobile Entertainment Award för bästa mobil-TV tjänst

Rubberduck Media Lab, en ledande leverantör av mobil-TV tjänster, har vunnit Mobile Entertainment Award för bästa mobil-TV eller videotjänst, som delades ut av Visiongain i London igår kväll. Rubberduck är en del av den börsnoterade koncernen Aspiro som är Nordens ledande aktör inom mobila tjänster.

Rubberduck Media Lab vann priset baserat på den tjänst som levereras till operatören Hi3G i Sverige och Danmark. Tjänsten som Rubberduck Media Lab levererar inkluderar en telefonapplikation som möjliggör en angenäm upplevelse för TV-tittarna. Tjänsten innehåller en mix av nationella och internationella kanaler som sänds direkt och hanteras genom Rubberducks studio:1 mobil-TV plattform. Det finns också en unik funktion som gör att man kan titta på tidigare sända avsnitt av ett urval av program. Tittarna kan zappa mellan kanaler, titta på video i fullskärmsformat och använda sig av programguider.

Rubberduck Media Lab fick priset för utmärkt konsumentfokus, där kunden erbjuds en upplevelse som liknar vanlig TV. Andra bolag som nominerades i kategorin var Arvato Mobile, Fox Mobile Group, Saffron Digital, Vantrix, gorilla box och Mobixell.

– Det har varit ett fantastiskt år för Rubberduck Media Lab och vi har nominerats direkt för flera utmärkelser, så som Mobile Entertainment Award och Meffy, men även indirekt genom att våra kunder har fått priser för de tjänster som vi levererar till dem. Vi har alltid fokuserat på tittarupplevelsen och jag är glad att vi nu kan ta emot Mobile Entertainment priset med den motivation som även är vår ambition - att erbjuda den bästa mobil-TV upplevelsen, säger Ola Svartberg, VD i Rubberduck Media Lab AS.