Ändringar i Aspiros ledning

Report this content

I samband med det tyngdpunktsskifte som pågår i Aspiro, med utökade satsningar på Mobile TV, Music och Mobile Solutions, görs några förändringar i bolagets ledningsgrupp. Aspiros finansdirektör har också valt att lämna bolaget för en ny tjänst.

Aspiros ledningsgrupp kommer framöver att bestå av VD, finansdirektör samt cheferna för affärsområderna Mobile TV, Music och Mobile Solutions. Detta innebär att cheferna för Mobile Entertainment och Mobile Search lämnar ledningsgruppen, men fortsätter i sina respektiva roller i bolaget. - Aspiro väljer nu att ytterligare utöka satsningarna på våra tillväxtområden inom Mobile TV, Music och Mobile Solutions, varför vår ledningsgrupp också kommer att spegla detta. Ändringen är en naturlig följd av den inriktning som bolaget nu tar, säger Gunnar Sellæg, VD för Aspiro. Aspiros finansdirektör Jostein Viksøy meddelade idag bolaget att han har valt att tacka ja till en tjänst som finansdirektör i det nordiska bolaget InfoCare. Viksøy började som finansdirektör och medlem av ledningsgruppen i Aspiro i april 2007. Han lämnar sin tjänst i slutet av maj månad. Tillförordnad finansdirektör blir bolagets ekonomichef Jörgen Carlsson. - Det var ett mycket svårt beslut att lämna ett bolag med så många nysatsningar som Aspiro, men samtidigt är den möjlighet jag nu får i InfoCare så spännande att jag inte kan tacka nej till deras erbjudande, säger Jostein Viksøy. Informationen är sådan som Aspiro AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om börs- och clearingverksamhet och eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades till offentliggörande den 19 februari 2010 klockan 8.45.

Taggar: