• Aspiro/

Aspiro AB – rättelse av fel avseende moderbolagets omsättning och resultat för andra kvartalet 2012

Efter publiceringen av Aspiros delårsrapport för januari-juni 2012 idag har ett fel i räkenskaperna för moderbolaget uppmärksammats. Felet påverkar inte koncernens resultat och finansiella ställning. Moderbolagets omsättning för delårsperioden ska vara 2 235 KSEK  istället för 6 383 KSEK, vilket medför att resultatet efter finansnetto ska uppgå till – 5 510 KSEK istället för – 1 362 KSEK. Rättelsen avser allokering av koncerninterna kostnader mellan moderbolaget och de norska dotterbolagen. Moderbolagets resultat- och balansräkningar efter justeringar är uppdaterade i bifogade version av kvartalsrapporten.

Informationen är sådan som Aspiro AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om börs- och clearingverksamhet och eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades till offentliggörande den 9 augusti 2012 klockan 15:00.

För frågor, vänligen kontakta: Kristin Castillo Eldnes, IR- och informationschef i Aspiro, +47 908 07 389, kristin.eldnes@aspiro.com eller Gunnar Sellæg, VD, Tel: +47 901 81 528, e-post: gunnar.selleg@aspiro.com

Aspiro är ett ledande streamingbolag med huvudfokus på musiktjänsten WiMP och videotjänster som levereras till partners. WiMP levereras direkt till konsument samt genom partners som operatörer och tv-distributörer. Med WiMP tänker Aspiro globalt, men jobbar lokalt, med en redaktion och egna team som anpassar tjänsten till varje land. Aspiro har fjorton års erfarenhet inom digitala tjänster och är ett tillväxtbolag med höga ambitioner. Aspiro är noterat på Nasdaq OMX Nordiska Börs i Stockholm.