Aspiro AB (publ): Bokslutskommuniké 2013

Kvartalet i korthet - fjärde kvartalet 2013

- Nettoomsättningen för fjärde kvartalet uppgick till 69,3 MSEK (55,9 MSEK), vilket motsvarar en ökning om 24 procent.
- EBITDA för fjärde kvartalet uppgick till -17,7 MSEK (-25,9 MSEK).
- Goodwill för Mobile Search värderas kvartalsvis. Under fjärde kvartalet har ingen nedskrivning skett. Motsvarande period föregående år belastades med en nedskrivning om 7,7 MSEK.
- Periodens resultat för fjärde kvartalet uppgick till -19,1 MSEK (-51,3 MSEK).
- Koncernens likvida medel uppgick till 58,6 MSEK (97,6 MSEK) per 31 december 2013.
- Omsättningen inom affärsområdet Music ökade med 35 procent.
- I slutet av oktober tillkännagav Aspiro att WiMP nu lanseras som app i Windows Store, vilket innebär att WiMP nu också stödjer enheter som använder operativsystemet Windows 8 eller 8.1.

Händelser efter periodens utgång

- Den 10 januari 2014 meddelade styrelsen i Aspiro AB att Andy Chen ersätter Peter Tonstad som VD i Aspiro AB. Tonstad kommer dock vara kvar inom Aspiro som Chief Commercial Officer för WiMP.
- Aspiro meddelar att bolagets verksamhet expanderar inom musikmedieområdet och utökas med ett nytt affärsområde, RADR Music News (RMN). Affärsområdet ska ledas av Kjartan Slette, under Andy Chen, VD i Aspiro.

Informationen är sådan som Aspiro AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades till offentliggörande den 12 februari 2014 klockan 8.30.

För frågor, vänligen kontakta: Andy Chen, CEO, (+47) 948 317 83 andy.chen@aspiro.com

Aspiro är ett ledande streamingföretag med huvudfokus på musiktjänsten WiMP. WiMP levereras direkt till konsument samt genom partners som operatörer och tv-distributörer. Med WiMP tänker Aspiro globalt, men jobbar lokalt, med en redaktion och egna team som anpassar tjänsten till varje land. Aspiro har femton års erfarenhet inom digitala tjänster och är ett tillväxtbolag med höga ambitioner. Aspiro är noterat på Nasdaq OMX Nordiska Börs i Stockholm. Läs mer på www.aspiro.com