Aspiro AB (publ): Delårsrapport januari - juni

Stark tillväxt inom Mobile TV och Music, EBITDA inom uppsatt mål

- Nettoomsättningen för andra kvartalet uppgick till 114,2 MSEK (105,9 MSEK), motsvarande en ökning på cirka 8 procent. Omsättningen ökade starkt inom områdena Mobile TV (84%) och Music (59%). - EBITDA för andra kvartalet uppgick till 5,2 MSEK (11,5 MSEK), vilket är i linje med tidigare kommunicerade mål. - Resultatet efter skatt för andra kvartalet uppgick till 4,9 MSEK (5,4 MSEK). - Wimp, Aspiros nya streaminglösning för musik betatestades i samarbete med Telenor och Platekompaniet, med några tusen användare i Norge. - Aspiros dotterbolag Rubberduck tecknade ett nytt avtal med Telefonica O2 Irland, för hantering av deras mobil-TV och videotjänster. Rubberduck uppnådde även en plats på Red Herrings topp 100 lista över Europas mest innovativa teknikbolag. - Aspiro ska vara ett tillväxtbolag. Omsättningstillväxten förväntas inom affärsområdena för Mobile-TV, Music och Mobile Solutions. Efter periodens utgång - Aspiro utökade samarbetet med TVNorge, genom att Mobile Solutions blir huvudsamarbetspartner för SMS och IVR-tjänster. Samarbetet förväntas ge Aspiro ytterligare omsättningstillväxt under 2009 och framåt. - Aspiro tecknade musikavtal i USA, om att licenciera ut sin teknologi för nedladdning och streaming av musik. Avtalet beräknas tillföra minimum 10 MSEK under en treårsperiod, med väsentligt större potential inom ramen för avtalet. Informationen är sådan som Aspiro AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades till offentliggörande den 13 augusti 2009 klockan 8.30.

Taggar: