Aspiro AB (publ): Delårsrapport januari-juni 2014

Andra kvartalet 2014

• Nettoomsättningen för andra kvartalet uppgick till 77,9 MSEK (57,4), vilket motsvarar en ökning om 36 procent.
  • BITDA för andra kvartalet uppgick till -11,8 MSEK (-15,3).
  • Kvartalets resultat uppgick till -11,9 MSEK (-17,8).
  • Koncernens likvida medel uppgick till 49,2 MSEK (89,1) per 30 juni 2014.
  • Per den 30 juni 2014 hade WiMP 580 000 betalande användare, en ökning med 14 000 användare jämfört med slutet av föregående kvartal. Antalet WiMP HiFi-kunder uppgick till 17 000 jämfört med 12 000 i slutet av föregående kvartal.

Perioden januari-juni 2014

• Nettoomsättningen för perioden uppgick till 151,9 MSEK (114,9), vilket motsvarar en ökning om 32 procent.
  • EBITDA för perioden uppgick till -26,8 MSEK (-29,2).
  • Periodens resultat uppgick till -26,5 MSEK (-39,9).

Händelser under kvartalet

• I maj föreslog styrelsen årsstämman att besluta om en företrädesemission om cirka 60 miljoner kronor.
  • Vid bolagets årsstämma den 5 juni beslutades om en företrädesemission i enlighet med styrelsens förslag.
  • I juni ingick Aspiro partneravtal med T-Mobile i Polen.
  • Samma månad ingick Aspiro avtal med Telenor Pakistan.

Händelser efter kvartalets utgång

• Den 3 juli meddelades att Aspiros företrädesemission fulltecknats.

Informationen är sådan som Aspiro AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades till offentliggörande den 17 juli 2014 klockan 8.30.

För frågor, vänligen kontakta: Andy Chen, vd, (+47) 948 317 83, andy.chen @ aspiro.com

Om Aspiro
Aspiro är ett medieteknikföretag som spelar en framskjuten roll i den pågående omdefinieringen av människors sätt att konsumera musik. Prenumerationstjänsten WiMP erbjuder konsumenter en komplett musikupplevelse med HiFi-ljudkvalitet och integrerat redaktionellt innehåll, musikmagasin och videos. Dessutom är Aspiro, genom syndikeringsplattformen RADR, en innehållsleverantör till mediabranschen och hjälper sina partners att attrahera och behålla besökare på deras webbplatser. För mer information, besök www.aspiro.com.

Taggar: