Aspiro AB (publ) har erhållit tillstånd till minskning av aktiekapitalet

Report this content

Bolagsverket har lämnat tillstånd till minskning av aktiekapitalet för avsättning till fri fond enligt beslut av extra bolagsstämma i Aspiro AB (publ) den 11 december 2008.

I enlighet med styrelsens förslag beslutade extra bolagsstämman den 11 december 2008 om minskning av aktiekapitalet med sammanlagt 144 808 967,40 kronor utan indragning av aktier och utan återbetalning till aktieägarna. Aktiekapitalet minskas genom att akties kvotvärde minskas med 0,76 SEK. Efter genomförd minskning är envar akties kvotvärde 1 (en) krona och aktiekapitalet sammanlagt 190 538 115 kronor. Aspiro mottog idag Bolagsverkets tillstånd daterat den 3 mars 2009 med tillstånd till minskningen av aktiekapitalet.

Informationen är sådan som Aspiro skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 5 mars 2009 kl. 15.40