• Aspiro/

Aspiro förbereder lansering av sin HiFi-streamingtjänst i USA och Storbritannien

Aspiro AB meddelade idag att bolaget under hösten ska lansera sin prenumerationstjänst för streamad musik i HiFi-ljudkvalitet i USA och Storbritannien. Initiativet är ett naturligt led i den tidigare kommunicerade strategin för att öka antalet prenumeranter och maximera snittintäkten per kund.

Streamingtjänsten kommer marknadsföras under varumärket TIDAL, till en månadskostnad av USD 19,99 i USA och GBP 19,99 i Storbritannien. Till skillnad från dagens aktörer inom streamad musik på dessa marknader kommer TIDAL erbjuda HiFi-ljudkvalitet, musikvideos i HD-format och skräddarsytt redaktionellt material producerat av erfarna musikjournalister. Förberedande lanseringsaktiviteter inleds redan idag via en ny hemsida – www.tidalhifi.com.

Aspiros prenumerationstjänst för streamad musik med HiFi-ljudkvalitet har redan mött en stor efterfrågan i de länder där den tidigare lanserats under varumärket WiMP HiFi. Efter att nyligen ha genomfört en framgångsrik kapitalanskaffning har bolaget nu finansiella resurser att kunna expandera geografiskt och erbjuda streamingtjänsten till konsumenter i andra delar av världen.

”Efterfrågan på HiFi-ljud växer snabbt, samtidigt som konsumenter över hela världen vill ha en bredare musikupplevelse genom tillgång till exempelvis musikvideos och redaktionellt material. Aspiro erbjuder en unik streamingtjänst och vi ser nu fram emot att, tillsammans med samarbetspartners, göra den tillgänglig även i USA och Storbritannien, två av världens största marknader för hifi-utrustning och musik”, säger Aspiros vd Andy Chen.

Denna information är sådan som Aspiro AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 3 septemer 2014 kl. 14.00 (CEST).

För frågor, vänligen kontakta: Andy Chen, vd, (+47) 948 317 83, andy.chen @ aspiro.com