Aspiro fortsätter expandera i Europa

Report this content

Aspiro AB meddelar idag att TIDAL – bolagets marknadsledande prenumerationstjänst för streamad musik i HiFi-kvalitet – ska lanseras på ytterligare fem europeiska marknader. Prenumerationstjänsten görs tillgänglig för konsumenter i Nederländerna, Belgien, Luxemburg, Finland och Irland. Detta är ett naturligt led i den tidigare kommunicerade strategin för att öka antalet prenumeranter och maximera snittintäkten per kund.

Lanseringen av TIDAL i dessa länder sker under januari 2015 och följer på tidigare marknadsintroduktioner i USA, Storbritannien och Kanada.

”Huvudanledningen till att vi fortsätter göra TIDAL tillgängligt i fler länder är konsumenternas ökande efterfrågan på denna typ av kvalitetsmusiktjänst. Vi vill försäkra oss om att TIDAL blir det naturliga valet för den nya generationen musikfans”, säger Aspiros vd Andy Chen.

Informationen är sådan som Aspiro AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades till offentliggörande den 13 januari 2015 klockan 8.30.

För frågor, vänligen kontakta:
Andy Chen, vd, (+47) 948 317 83, andy.chen @ aspiro.com

Om Aspiro