Aspiro gör förvärv inom mobil marknadsföring

Report this content

Aspiro har idag förvärvat 75 procent av aktierna i My Mobile World AS (MMW), ett bolag som hanterar mobil marknadsföring och interaktiva lösningar för norska och internationella kunder. Förvärvet är en förstärkning av Aspiros satsning inom verksamhetsområdet mobil marknadsföring.

Aspiro har träffat avtal om förvärv av 75 procent av aktierna och 75 procent av en fodran på MMW. Total köpeskilling uppgår till 1,5 MNOK i kontant ersättning. Aspiro har option på att förvärva resterande 25 procent av aktierna och fodran. Förvärvet väntas inte ha någon väsentlig påverkan på Aspiros resultat för 2008.

Mobil marknadsföring är ett av Aspiros tillväxtområden och generellt ett område som väntas växa kraftigt de kommande åren.

– Vi ser ett stort värde i My Mobile Worlds produkter och lösningar och ser goda möjligheter för att sälja dessa tillsammans med våra befintliga produkter, säger Jan Erik Sørgaard, VD för Aspiro Mobile Marketing.

MMW är ett bolag som hanterar mobil marknadsföring, så som försäljning av webb- och mobillösningar samt sms-kampanjer och interaktiva lösningar för norska och internationella kunder. MMW omsatte cirka 3,2 MNOK under 2007.

– Jag ser fram emot att få bidra med min kompetens och mina produkter till ett bolag som jag anser har goda förutsättningar att lyckas inom mobil marknadsföring, säger Kåre Uthaug, grundare av MMW.