Aspiro lanserar musikbutik hos Telenor i Norge

Report this content

Aspiro har ingått avtal med Telenor om att leverera en ny musikbutik till deras norska mobilportaler. Lanseringen kommer enligt plan att ske under maj. Aspiro kommer att leverera en musikbutik där användarna kan ladda ner musik både till mobiltelefonen och till datorn.

– Aspiro är den i särklass största aktören i Norden inom underhållning till mobiltelefonen. Den positionen har gjort det möjligt för oss att utveckla och erbjuda en av marknadens bästa musiknedladdningstjänster. Vi har en ledande teknisk lösning, starka relationer med såväl de stora internationella skivbolagen som många av de lokala skivbolagen och partnerskap med de nordiska operatörerna, säger Gunnar Sellæg, VD på Aspiro.

Musikbutiken hos Telenor kommer att drivas under Telenors egna varumärken Telenor och djuice och kommer att vara den enda musiknedladdningstjänsten på Telenors mobila portaler. Vid lanseringen finns cirka 700 000 låtar tillgängliga för kunder och utbudet inkluderar musik från alla de stora skivbolagen Universal, Warner Music, EMI och SonyBMG samt Phonofile, Bonnier Amigo och ett stort antal mindre både lokala och internationella skivbolag.