Aspiro lanserar norsk Talang 2009 artist

Efter det att Kurt Arve Liabø deltog i norska motsvarigheten till TV-programmet Talang 2009, Norske Talenter, oppstod snabbt ett massivt intresse bland norska TV-tittare och efterfrågan på låten Then Rainy Days Are Not So Sad rusade. Aspiro lanserar nu den populära artisten i alla kanaler, så som Telenor och djuice musikbutiker på webb och mobil.

Låten finns också tillgänglig som ringsignal på Aspiros största butiker för mobil underhållning, www.inpoc.no och wap.inpoc.no.

- Vi i Aspiro är stolta över att vara först ute med den här lanseringen av Kurt-Arve från norska Talang 2009. När skivbolagen inte hänger med i svängarna måste vi se till att göra det. Vi är redo att följa upp förra årets norska succé med Talang-vinnaren Erlend Bratland, som var en av de mestsäljande artisterna på mobiltelefonen då. Vi ser ett stort potential även i Then Rainy Days Are Not So Sad, som nu finns att köpa på mobilen genom Inpoc och Telenor, berättar Kjartan Slette, innehållsansvarig i Aspiro.