Aspiro lanserar sin HiFi-streamingtjänst TIDAL i USA och Storbritannien

Aspiro AB meddelade idag att bolaget inlett lanseringen av sin prenumerationstjänst för streamad musik i HiFi-ljudkvalitet – TIDAL – i USA och Storbritannien. Initiativet är ett naturligt led i den tidigare kommunicerade strategin för att öka antalet prenumeranter och maximera snittintäkten per kund.

Streamingtjänsten marknadsförs till en månadskostnad av USD 19,99 i USA och GBP 19,99 i Storbritannien. Till skillnad från dagens aktörer inom streamad musik på dessa marknader erbjuder TIDAL HiFi-ljudkvalitet, musikvideos i HD-format och skräddarsytt redaktionellt material producerat av erfarna musikjournalister. Mer information finns på www.tidalhifi.com.

Inför lanseringen har Aspiro tecknat integrationsavtal med ett trettiotal ledande tillverkare av ljudutrustning, däribland Sonos, Denon och Harman Omni. Ytterligare integrationspartners tillkommer.

”Aspiros ambition är att spela en framskjuten roll i den pågående omdefinieringen av människors sätt att konsumera musik och dagens lanseringar i USA och Storbritannien – två av världens största musikmarknader – utgör naturligtvis en viktig milstolpe i bolagets utveckling. Vi är ett litet företag med stora ambitioner och kommer fortsätta våra ansträngningar i högsta möjliga tempo för att öka såväl antalet prenumeranter som den genomsnittliga intäkten per användare. Allt med ambitionen att skapa betydande värden för våra aktieägare”, säger Aspiros vd Andy Chen.

För frågor, vänligen kontakta:

Andy Chen, vd, (+47) 948 317 83, andy.chen @ aspiro.com