Aspiro levererar ny musikbutik på webb till djuice och Telenor i Norge

I samband med att djuice önskar att utöka sitt musikerbjudande, har djuice lanserat en ny musikbutik på webb. Lösningen har utvecklats och levererats av Aspiro i samarbete med Telenor. Med denna lösning har Aspiro utvecklat en verklig dual download-lösning, där kunderna kan välja att köpa sin musik på webb eller wap och enkelt få tillgång till musiken både på datorn och till mobilen.

- Den nya lösningen representerar det allra senaste inom digital musikförsäljning, där vi kombinerar vår styrka på mobil med en satsning på webb. Här knyter vi ihop den kunskap vi har samlat på oss genom många år till en riktigt bra produkt, som har levererats till djuice, säger Aspiros VD Gunnar Sellæg.

Musikbutiken innehåller över 700.000 låtar från skivbolag som Universal, SonyBMG, Warner Music och EMI samt Phonofile, Bonnier Amigo och ett stort antal mindre lokala och internationella skivbolag och du kan söka efter album, artist eller en låt direkt. När en låt har köpts via internet och är sparad på datorn, får kunden automatiskt ett SMS med länk till musikbutiken på mobilen.

Alla låtar man laddar hem sparas i en personlig mapp; ”Min musik”, så att man alltid kan hitta tillbaka till det man har köpt – antingen på mobil eller på datorn – och utan extra kostnad ladda hem musiken igen om man skulle tappa bort, eller byta ut sin mobiltelefon eller dator.

- Aspiro har varit en mycket professionell och kompetent partner. Vi är mycket nöjda med vårt samarbete med Aspiro, säger Klaus Sørland, musikansvarig i Telenor.