• Aspiro/

Aspiro och Opplysningen förlänger avtal om försäljning av sökverksamhet och överklagar till nästa instans

Report this content

Aspiro har idag nått en överrenskommelse med Opplysningen om att förlänga existerande avtal om försäljning av Aspiros sökverksamhet med överlåtelse per 1 maj 2009. Den norska konkurrensmyndighetens beslut att inte godkänna sammanslagningen mellan Opplysningen Mobil AS och Aspiro Søk AS har överklagtas till norska departementet. Beslut förväntas under april 2009.

Den ursprungliga köpeskillingen uppgick till 145 MNOK, men i och med att överlåtelsen inte sker förrän 1 maj 2009 och Aspiro behåller verksamhetens intjäning till dess, uppgår köpeskillingen till 125 MNOK.

Aspiro driver sökverksamheten vidare som tidigare tills ett eventuellt godkännande av transaktionen. Under perioden januari till september 2008 omsatte den aktuella sökverksamheten cirka 43 MSEK med en EBITDA på cirka 36 MSEK.

Informationen är sådan som Aspiro ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 21 januari kl. 12:00.