Aspiro startar samarbete med belgisk operatör inom mobil underhållning

Aspiro startar samarbete med den belgiska operatören Base kring försäljning av mobil underhållning på deras mobilportal under Aspiros varumärke Inpoc. Detta är det första samarbetet som Aspiro inleder med en operatör inom mobil underhållning utanför hemmamarknaderna i Norden och Baltikum.

Base ingår i den holländska KPN-gruppen och är den snabbast växande operatören på den belgiska marknaden med ungefär 3,4 miljoner prenumeranter. I Inpoc-butiken som Aspiro lanserar på Base’ mobilportal kan man köpa mobila underhållningstjänster som ringsignaler, spel, bilder, animationer och videos.

– Inom mobil underhållning är Aspiros ambition att växa genom nya samarbeten med operatörer utanför Norden och Baltikum. Base blir den första operatören utanför hemmamarknaderna som Aspiro driver en butik med mobila underhållningstjänster åt. Vi har marknadens bästa detaljhandelslösning för mobila underhållningstjänster som syftar till att maximera försäljningen och intäkterna för våra operatörspartners. Base delar också vår ambition om att ge kunden bästa möjliga upplevelse när de köper våra tjänster, säger Gunnar Sellæg, VD i Aspiro.

– Jag är glad över att Aspiro ska leverera en Inpoc-butik på vår mobilportal. På så sätt får vi nya produkter och vi får även ta del av Aspiros erfarenheter av försäljning i de nordiska länderna, som ligger långt framme när det gäller utveckling av mobila detaljhandelskoncept och konsumtion av mobila tjänster, säger Marc Verduyckt, Partnership & Product Manager, Base.