Aspiro utökar samarbetet med TVNorge

Aspiro Mobile Solutions blir leverantör i ett nytt utökat samarbete med TVNorge. Samarbetet gäller forsatt leverans och drift av mobil gateway samt utvidgas även med IVR och andra nya interaktiva tjänster. Samarbetet förväntas ge Aspiro ytterligare omsättningstillväxt under 2009 och framåt, och gör dessutom Aspiro till huvudsamarbetspartner för SMS och IVR tjänster för TVNorge.

Samarbetet omfattar teknisk leverans av alla redaktionella och kommersiella mobila aktiviteter och innehållstjänster i TVNorges nya interaktiva program och quizerbjudanden från och med hösten. - TVNorge vill erbjuda interaktiva program av hög kvalitet, bland annat genom en ny quizshow som kommer att visas varje morgon från september. Aspiro har den expertis som vi behöver för att sy ihop utmärkta produkter, samtidigt som de också är en teknisk leverantör av hög kvalitet, säger programdirektör i TVNorge Eivind Landsverk. - Vi har haft ett mycket gott samarbete med TVNorge under en längre tid och vi är glada över att vi nu kan utöka detta. Vi erbjuder genom Mobile Solutions vår teknik, erfarenhet och expertis för att utveckla ett ännu bättre erbjudande till TVNorges tittare, säger Gunnar Sellæg, VD för Aspiro. Informationen är sådan som Aspiro AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades till offentliggörande den 6 juli 2009 klockan 14.45.