Aspiros nyemission fulltecknad

Report this content

Detta pressmeddelande får inte offentliggöras, publiceras eller distribueras, direkt eller indirekt, i USA, Kanada, Australien, Singapore, Sydafrika, Schweiz, Japan eller Hongkong eller i någon annan jurisdiktion där offentliggörande, publicering eller distribution av informationen inte skulle vara förenlig med tillämpliga föreskrifter.

Nyemissionen i Aspiro AB (publ) (”Aspiro” eller ”Bolaget”) med företrädesrätt för Bolagets aktieägare, för vilken teckningsperioden avslutades den 3 september 2012 (”Företrädesemissionen”), har fulltecknats. Företrädesemissionen kommer att tillföra Aspiro cirka 103 miljoner SEK före kostnader för emissionen (Kostnaderna för emissionen förväntas uppgå till cirka 3 miljoner SEK.). Som en följd av Företrädesemissionen kommer antalet aktier i Aspiro att öka med 137 506 677 aktier från 206 260 016 aktier till sammanlagt 343 766 693 aktier och aktiekapitalet kommer att öka med 92 038 719,1832 SEK från 138 058 073,94 SEK till 230 096 793,1232 SEK.

134 155 403 aktier, motsvarande cirka 97,6 procent av Företrädesemissionen, har tecknats med stöd av teckningsrätter och 3 351 274 aktier, motsvarande cirka 2,4 procent av Företrädesemissionen, har tecknats utan stöd av teckningsrätter. Personer som har tecknat aktier utan stöd av teckningsrätter har tilldelats aktier i enlighet med de principer som angivits i prospektet som upprättats i samband med Företrädesemissionen och som offentliggjordes den 15 augusti 2012.

De nya aktier som tecknats med stöd av teckningsrätter beräknas bli föremål för handel på Nasdaq OMX Stockholm omkring den 12 september 2012. Aktier som tecknats utan företrädesrätt beräknas bli föremål för handel omkring den 19 september 2012.

Rådgivare

Pareto Öhman AB är finansiell rådgivare och Mannheimer Swartling är juridisk rådgivare till Aspiro i samband med Företrädesemissionen.

För ytterligare information var vänlig kontakta:

Gunnar Sellæg, VD, +47 90 18 15 28

Detta pressmeddelande innehåller information som Aspiro är skyldigt att offentliggöra enligt lag (2007:528) om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för publicering klockan 08.00 den 6 september 2012.

Om Aspiro AB

Aspiro har en unik position som världens enda leverantör av kompletta streamingtjänster för tv och musik till partners som vill använda sitt eget varumärke på tjänsten. Aspiro levererar också musiktjänsten WiMP direkt till konsumenter på utvalda marknader. Aspiro har mer än tio års erfarenhet inom försäljning av mobila tjänster i konsumentledet i norra Europa. Tjänster levereras till partners över hela världen, exempelvis Deutsche Telekom, Telenor, 3 och Canal Digital. Aspiro är noterat på Nasdaq OMX Nordiska Börs i Stockholm.

VIKTIG INFORMATION

Detta pressmeddelande utgör inte ett erbjudande om att teckna aktier i Aspiro. Ett prospekt avseende Företrädesemissionen som beskrivs i detta pressmeddelande har godkänts och registrerats av Finansinspektionen. Distribution av detta pressmeddelande i vissa jurisdiktioner kan vara föremål för restriktioner. Detta pressmeddelande utgör inte ett erbjudande om, eller inbjudan att förvärva, några värdepapper i Aspiro i någon jurisdiktion. Detta pressmeddelande utgör inte, helt eller delvis, ett erbjudande eller en inbjudan att förvärva eller teckna värdepapper i USA. Värdepapperna som refereras till häri får inte säljas i USA utan registrering, eller i enlighet med ett tillämpligt undantag från registrering, enligt U.S. Securities Act från 1933, i dess aktuella lydelse. Aspiro har inte för avsikt att registrera någon del av erbjudandet av värdepapperna i USA eller att genomföra ett offentligt erbjudande av värdepapperna i USA. Informationen i detta pressmeddelande får inte offentliggöras, publiceras eller distribueras, direkt eller indirekt, i USA, Kanada, Australien, Singapore, Sydafrika, Schweiz, Japan eller Hongkong eller i någon annan jurisdiktion där offentliggörande, publicering eller distribution av informationen inte skulle vara förenlig med tillämpliga föreskrifter.

Taggar: