Erlend Prestgard ny finanschef på Aspiro

Aspiro har anställt Erlend Prestgard som Chief Financial Officer (CFO). Erlend Prestgard, som tillträder senast den 1 juli 2010, kommer närmast från konsultbolaget McKinsey där han varit projektledare. Som CFO kommer han att ingå i Aspiros ledningsgrupp.

– Jag är mycket glad att vi har anställt Erlend Prestgard som CFO i Aspiro. Hans tidigare erfarenheter kommer att vara till stor nytta i det strategiska arbetet med att driva ytterligare tillväxt och utveckling för bolaget, säger Gunnar Sellæg, VD för Aspiro. Som CFO kommer Erlend Prestgard fokusera på att vidareutveckla koncernens ekonomistyrning samt delta i det strategiarbete som syftar till att driva bolaget framåt. Aspiro har en aggressiv tillväxtstrategi och under 2010 kommer bolaget framför allt att prioritera satsningarna på affärsområdena mobil-TV och musik. – Aspiro ligger i framkant inom sin bransch, med intressanta lösningar för exempelvis musik och TV i mobilen. Bolaget befinner sig också i en mycket spännande fas med stora tillväxtmöjligheter och jag ser fram emot att få arbeta med att realisera denna tillväxt, säger Erland Prestgard, tillträdande finanschef på Aspiro. Prestgard har arbetat på McKinsey sedan 2006. På McKinsey var han ansvarig för att leda förändringsprojekt hos en rad kunder inom olika sektorer så som telekom. Tidigare har han arbetat som analytiker, med fokus på börsnoteringar och företagsvärdering, på UBS Investment Bank i London. Prestgard är 31 år och civilekonom från Norges handelshögskola. Han tar över posten efter nuvarande CFO Jostein Viksøy och blir en del av Aspiros ledningsgrupp.