Extra bolagsstämma i Aspiro godkänner företrädesemissionen

Företrädesemissionen

Den extra bolagsstämma i Aspiro AB som hölls idag godkände styrelsens beslut av den 28 juni 2012 om en företrädesemission om ca 103 miljoner kronor (före emissionskostnader) genom utgivande av högst 137.506.677 nya aktier, medförande en ökning av aktiekapitalet om högst 92.038.719,1832 kronor.

Detaljerade villkor för företrädesemissionen kommer att ingå i det prospekt som förväntas offentliggöras omkring den 15 augusti 2012.

Bolagsordningsändring och minskning av aktiekapitalet

Bolagsstämman beslutade även i enlighet med styrelsens förslag om ändring av bolagsordningen innebärande att aktiekapitalgränserna ändras till lägst 135.000.000 kronor och högst 540.000.000 kronor och att lägsta och högsta antal aktier ändras till lägst 200.000.000 och högst 800.000.000.

Bolagsstämman beslutade också i enlighet med styrelsens förslag om minskning av aktiekapitalet med 68.201.942,06 kronor för täckning av förlust och utan indragning av aktier. Efter minskningen uppgår aktiekapitalet till 138.058.073,94 kronor och aktiens kvotvärde uppgår till 0,66934 kronor.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som bolaget ska offentliggöra enligt lag (2007:528) om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande kl. 13.40 den 13 augusti 2012.

För frågor, vänligen kontakta: Kristin Castillo Eldnes, IR- och informationschef i Aspiro, +47 908 07 389, kristin.eldnes@aspiro.com eller Gunnar Sellæg, VD, Tel: +47 901 81 528, e-post: gunnar.selleg@aspiro.com

Om Aspiro
Aspiro är ett ledande streamingbolag med huvudfokus på musiktjänsten WiMP och videotjänster som levereras till partners. WiMP levereras direkt till konsument samt genom partners som operatörer och tv-distributörer. Med WiMP tänker Aspiro globalt, men jobbar lokalt, med en redaktion och egna team som anpassar tjänsten till varje land. Aspiro har fjorton års erfarenhet inom digitala tjänster och är ett tillväxtbolag med höga ambitioner. Aspiro är noterat på Nasdaq OMX Nordiska Börs i Stockholm. Läs mer på www.aspiro.com/ir

Taggar: