Extremskidåkaren Johan Jonsson börjar mikroblogga på svenska Voolife

Svenska Voolife är en mikroblogg där ungdomar dokumenterar sina dagar i bilder och videos, markerat med tid och plats. Tjänsten är unik eftersom uppdateringar automatiskt kopplas till verklig tid då de skedde samt placeras på karta via GPS. Med start idag kan besökare nu följa extremskidåkaren Johan Jonsson som mikrobloggar med bilder och info direkt ifrån Europas bästa skidåkning.

Johan Jonsson är professionell skidåkare från Malung som i år ska vara med i inspelningen av skidfilmen Free Radicals, en av världens mest kända skidfilmer, med miljontals tittare. Under säsongen bor Johan i ett rum i Engelberg i Schweiz, varifrån han sedan tar sig till olika platser i Europa beroende på vart filmbolaget, fotografer och sponsorer säger åt honom att åka. Oftast är det till de platserna med den mesta och bästa snön.

Med start idag börjar Johan mikroblogga om sitt liv som extremskidåkare och inspelningen av Free Radicals – direkt från skidbacken via sin Nokia N95 och ett sponsrat tele2 abonnemang. Då Nokia N95 har inbyggd GPS och Voolifes fotoapplikation har stöd för GPS kommer bland annat Johans bilder att bli placerade på karta där fotona togs. Vänner och besökare kan då inte bara se och kommentera Johans äventyr, men även på karta se exakt i vilken backe han befinner sig i just nu.

- För mig är Voolife riktigt coolt. Oftast har jag inte så mycket tid över för att sätta mig ner och skriva långa blogginlägg. Här kan jag istället göra korta uppdateringar i form av bilder och text direkt från mobilen, vilket går mycket snabbare, säger Johan Jonsson.

Kolla in Johans mikroblogg på: www.voolife.com/JohanJonsson

För mer information besök gärna: www.voolife.com och www.aspiro.com.