Inpoc sänker priset på ringsignaler

Ringsignaler är fortfarande bland de vanligaste tjänsterna som man köper till sin mobiltelefon och med förbättrad kvalité de senaste åren har också priset stuckit iväg uppåt. Nu väljer dock Inpoc och Aspiro i samarbete med musikbranschen att kraftigt sänka priset på ringsignaler.

Aspiro är marknadsledande på mobil underhållning i norra Europa och erbjuder bland annat ringsignaler, musik, mobilspel, bilder och filmer. Förutom genom Inpoc kommer även de nya priserna att gälla i Aspiros samtliga partnerbutiker, så som hos Telenor, Telia och Tele2. Priserna sänks i snitt med en tia, från 25-30 kronor till 15-20 kronor per ringsignal.

- Vi tycker att det här är rättvist mot våra kunder. Vid introduktionen av musik uppstod en orimlig skillnad, där det plötsligt var billigare att köpa en hel låt, jämfört med att köpa en liten snutt av låten för att använda som ringsignal. Visserligen är det mycket jobb med att anpassa en musikfil till en ringsignal, men vi tycker inte att kunderna ska behöva betala så mycket extra, säger Kjartan Slette, innehållsansvarig i Aspiro.