• Aspiro/

Konkurrensmyndigheten godkänner inte sammanslagningen av Aspiro och Opplysningens sökverksamheter

Norska konkurrensmyndigheten har idag meddelat Aspiro att man säger nej till sammanslagningen mellan Opplysningen Mobil AS och Aspiro Søk AS. Aspiro offentliggjorde i juli att man tecknat avtal om försäljning av sökverksamheten till Opplysningen. Motiv till konkurrensmyndighetens beslut kommer att finnas tillgängligt på deras webbplats www.konkurransetilsynet.no.

För Aspiro innebär detta att man nu driver sökverksamheten vidare som tidigare. Under perioden januari till september 2008 omsatte den aktuella sökverksamheten 43,1 MSEK med EBITDA på 36 MSEK. Aspiro kommer att utvärdera att överklaga konkurrensmyndighetens beslut till departementet. Samtidigt utvärderar man också andra möjliga alternativ.

Informationen är sådan som Aspiro ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 4 december kl. 15.30.