Miles Ahead får ny bingopartner

Miles Ahead Ltd, ett dotterbolag till börsnoterade Aspiro-koncernen har fått ett avtal med en ny partner i sitt bingonätverk Next Bingo Network. Avtalet baseras på en intäktsdelningmodell, där avtalsvärdet är beroende av användning av tjänsten.

– Detta är den andra bingopartner på mycket kort tid som vi tecknar till vårt Next Bingo Network, säger Ola Akselberg, VD för Miles Ahead. Vår lösning gör det enkelt att komma igång för företag som vill etablera sig eller expandera i denna snabbt växande bransch . Next Bingo Network är ett bingonätverk från Miles Ahead, som erbjuder spelarna ett revolutionerande, nytt turbobingospel, förutom original 75 - och 90-ball multiplayer-bingo. Alla tjänster inkluderar chatt och commnityfunktioner och är tillgängliga från webbläsare och genom ett brett utbud av mobila enheter. – Kombinationen av Miles Ahead innovativa bingoplattform och partnerns erfarenhet inom marknadsföring gör detta till ett mycket lovande projekt för Miles Ahead, avslutar Gunnar Sellæg, VD för Aspiro. Tjänsten planeras för kommersiell lansering under Q2 2010.