Miles Ahead tecknar avtal med europeisk pokersajt

Miles Ahead Ltd, ett dotterbolag till Aspiro, har tecknat ett avtal med en europeisk pokersajt, som första partner i deras nya pokernätverk, Next Poker Network. Lansering av tjänsten planeras innan utgången av 2009. Avtalet bygger på en intäktsdelningsmodell, där avtalsvärdet beror på användningen av tjänsten.

Miles Ahead är baserade i Malta och är ett bolag som skapar innovativ spelteknologi. Bolaget levererar spelprodukter för kommersiella spelaktörer, nätverksoperatörer, ideella organisationer och medieföretag. Portföljen omfattar ett brett utbud av populära och välkända kasinospel, en avancerad pokerplattform och ett flexibelt bingosystem. Next Poker Network är ett nyskapande pokernätverk som förutom traditionella pokerspel och turneringar även erbjuder en revolutionerande koncept för att spela "head to head", spelare mot spelare. Tjänsterna finns tillgängliga direkt från alla vanliga webbläsare, genom installerbara applikationer för PC och Mac, och genom tusentals mobila enheter, inklusive iPhone. Next Poker Network är just nu i en stängd betatestperiod med några hundra utvalda professionella och amatör-pokerspelare i Europa. Den första kommersiella lanseringen planeras inom utgången av 2009. - Det här avtalet är första steget framåt för våra initiativ inom spelteknologi. När en välkänd pokersajt väljer Miles Ahead ser vi det som ett tecken på att vi är på rätt väg, även inom detta område, säger Gunnar Sellæg, VD i Aspiro. Informationen är sådan som Aspiro AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om börs- och clearingverksamhet och eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades till offentliggörande den 26 augusti 2009 klockan 12.15.